Porsche Nederland nieuwe landelijke partner JINC

23 JAN 2025 16:02 | JINC.

Porsche Nederland is een nieuwe landelijke partner van JINC, een non-profitorganisatie die zich al ruim twintig jaar inzet voor kinderen en jongeren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Door middel van het JINC-programma willen zij gezamenlijk jongeren helpen bij het maken van de juiste studie- en loopbaankeuzes. Deze samenwerking weerspiegelt de inzet van Porsche Nederland voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, waarbij ze actief bijdragen aan kansengelijkheid en de toekomst van jongeren. 

"Bij Porsche worden we gedreven door dromen en geloven we in de kracht van talent. Door onze samenwerking met JINC kunnen we een directe bijdrage leveren aan de ontwikkeling van jongeren en hun toekomst", aldus Sjoerd Teertstra, Managing Director van Porsche Nederland. “Samen met de 8 Nederlandse Porsche Centra laten we jongeren zien wat er allemaal mogelijk is en helpen we ze om actief hun talenten en mogelijkheden te ontdekken. Daarnaast helpt het ons om in contact te komen met medewerkers en talent van de toekomst.”  

 

Said Bentarcha, directeur regio's bij JINC vult aan: “Wij geloven erin dat het betrekken van de werknemers van onze partners dé manier is om een brug te slaan tussen de wereld van leerlingen en studenten en het bedrijfsleven. Het geven van een Sollicitatietraining op school, jongeren ontvangen voor een Bliksemstage of als Carrière Coach optreden, biedt jongeren waardevolle inzichten en vaardigheden, terwijl de professionals zelf geïnspireerd raken door de frisse blik en energie van de nieuwe generatie.” 


JINC werkt samen met ongeveer vijfhonderd scholen in heel Nederland om leerlingen van basisscholen, vmbo-opleidingen en mbo-instellingen te ondersteunen met praktische en inspirerende programma's. Dit gebeurt onder schooltijd en is onderdeel van het curriculum. 


JINC wordt naast bijdragen van fondsen en scholen gefinancierd door het bedrijfsleven. De andere landelijke partners zijn ABN AMRO, Andersson Elffers Felix, Arriva, ASML, BAM, BDO, BNP Paribas, Coca-Cola, Deloitte, DHL, Domino's, Equans, EY, GVB, lionix, ING, NN, Rabobank, Technische Unie en Ziggo Vodafone. 

JINC strijdt al ruim 20 jaar met inmiddels ruim 200 medewerkers en 6.000 vrijwilligers, bijna 700 partners en ruim 500 scholen voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt. Om dat te bereiken, helpen we kinderen van 8-20 jaar op scholen in 30 stedelijke gebieden met sociaaleconomische uitdagingen aan een betere start op de arbeidsmarkt. In 2023 bereikte JINC ruim 84.000 leerlingen (op het basis-, vmbo en mbo-onderwijs). Sinds de oprichting in 2003 in totaal 600.000. Via het JINC-programma maken ze kennis met allerlei beroepen, ontdekken ze welk werk bij hun talenten past en leren ze solliciteren. Ook organiseert de vereniging het jaarlijks terugkerende JINC Baas van Morgen (3 juni 2025) en is initiatiefnemer van de Week van Gelijke Kansen (3-9 november 2025). Onafhankelijk onderzoek van SEOR (2022): “JINC is maatschappelijk waardevol; de persoonlijke veerkracht van jongeren neemt toe en JINC-projecten hebben een positieve impact op (studie- en loopbaan) keuzegedrag.” JINC is een non-profit organisatie en wordt grotendeels gefinancierd door het bedrijfsleven

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen