MAARSEN, 16 oktober 2023 – FinancialLease.nl wil de vaak complexe en trage financieringsmarkt voor ondernemers in Nederland versimpelen. Met on-demand-leasen wil de online intermediair de nieuwe standaard in de financial leasemarkt zetten, zich onderscheiden van de concurrentie en ondernemers meer bewegingsvrijheid bieden.
Om die nieuwe visie en missie onder de aandacht te brengen is de marktleider in financial lease de nieuwe merkcampagne ‘Aan de bak!’ begonnen. Daarmee viert FinancialLease.nl ook het 12,5 jarig bestaan en de twee overnames die het dit en vorig jaar deed.
Marktleiderschap vergroot
FinancialLease.nl beheert zelf geen wagenpark, maar regelt de autofinanciering voor ondernemers. Daarbij kijkt het bedrijf vooral naar wat wel kan en wordt alles snel geregeld, zodat de ondernemer zich op zijn bedrijf kan focussen. Op die manier heeft FinancialLease.nl de afgelopen jaren ruim 50.000 ondernemers aan een autofinanciering geholpen. Door overnames van branchegenoten ROS Finance en BD Lease bouwde het zijn marktpositie als grootste van Nederland verder uit.
FinancialLease.nl helpt ondernemers aan de bak
,,Waar andere spelers zich vooral richten op praktische waarden als ‘zorgeloos lenen’, en ‘ondersteuning', leggen wij de focus juist op wat ons verbindt met de doelgroep”, zegt marketing manager Kimberley van Everdingen. ,,Want net als de ondernemer zelf, kijkt FinancialLease.nl altijd naar wat kan. En met diezelfde ondernemers-mindset maken wij het leasen van een auto simpel en supersnel. De boodschap is helder: ‘Maak het mogelijk’. Door groots te denken en hard te werken. Linksom of rechtsom.”
De nieuwe campagne sluit naadloos aan bij die merkwaarden. Met in de hoofdrol de ondernemer - niet de auto. ,,De hoofdgedachte is: Aan de bak! Echte ondernemers zijn namelijk niet te stoppen. En FinancialLease.nl ook niet”, aldus Van Everdingen.
Van strategie tot campagne
Strategisch ontwerpbureau Resoluut ontwikkelde voor FinancialLease.nl de nieuwe merkidentiteit met onder andere een nieuwe missie, visie, logo en brandvoice. Die zijn allemaal aangepast om de vernieuwde identiteit te weerspiegelen.
Full service agency Higuita brengt het merk tot leven met de campagne rondom de connectie met de ondernemers. De campagne ‘Aan de bak!’ gaat vanaf 16 oktober live en is zowel online als langs de weg te zien.
Dit is een origineel bericht van Financial Lease Nederland B.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.