Beleving Awards 2025 uitgereikt aan meest klant- en medewerkergerichte organisaties van NL

27 MEI 2025 08:08 | Integron B.V.

Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk.

Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje.

Dit jaar zijn de Beleving Awards uitgereikt op basis van de NPS (Net Promoter Score) en eNPS (employee Net Promoter Score). De hoogste tevredenheid die in eerdere edities centraal stond, is daarmee losgelaten. Totaal waren er 32 organisaties genomineerd in 12 categorieën. Dit jaar was er extra aandacht voor de échte helden, de mensen achter de organisatie. Dit was eveneens het thema van de dag. "Het was een zeer memorabele editie waar alle EX- en CX-helden en topperformers van Nederland heerlijk en welverdiend konden shinen. Ik ben trots op alle winnaars en zeker ook op de genomineerden. Zij laten zien wat je kunt bereiken als klant- en medewerkerbeleving in je DNA zit. Je hoeft namelijk geen masker te dragen of over muren te kunnen springen om een echte held te zijn", aldus Integron-directeur Arjen Maliepaard.

Winnaars Klantbeleving Awards 2025: meest aanbevolen organisaties door klanten

  • Bouw en installatie: Nijhuis Bouw B.V. (Medegenomineerde: Aboma Services BV)
  • Handel en industrie – food: Aviko Rixona (Medegenomineerden: AFB International en Orffa)
  • Handel en industrie – non-food: Repair Care International b.v. (Medegenomineerden: Robin Radar Systems BV en TKF)
  • Transport en logistiek: Jordex Shipping and Forwarding B.V. (Medegenomineerden: C. Steinweg Handelsveem B.V. en Transport Van Overveld B.V.)
  • Zakelijke dienstverlening: de Omgevingsadviseurs (Countus Groep) (Medegenomineerden: HDN en Shuttel)


Winnaars Medewerker Beleving Awards 2025: meest aanbevolen organisaties door medewerkers

  • Arbeidsbemiddeling: Bureau Techniek B.V. (Medegenomineerden: TalentCare B.V. en Werkis)
  • Cultuur en maatschappij: Stichting Exploitatie Kasteel de Haar (Medegenomineerden: N.V. Economische Impuls Zeeland en Stichting Leidse Schouwburg en Stadsgehoorzaal)
  • Facilitaire dienstverlening: 1nergiek (Medegenomineerde: D&B the Facility group)
  • Financiële dienstverlening: Techniek Nederland Verzekeringen (Medegenomineerde: de Jong & Laan)
  • Handel en industrie: De Groot & Slot (Medegenomineerde: Lovink Enertech B.V.)
  • Overheid en non-profit: Zorgverzekeraars Nederland (Medegenomineerden: Havenbedrijf Rotterdam N.V. en Port of Moerdijk)
  • Zakelijke dienstverlening: M&I/Partners (Medegenomineerden: Parkstad Inspecties en Progress)

Trigion en HTM met een welverdiende aanmoedigingsprijs

Organisaties die nog niet de topperformer zijn die ze nastreven, maar zichtbaar strategisch werken aan klantbeleving en medewerkersbeleving ontvingen een aanmoedigingsprijs. In de categorie klantbeleving viel Trigion in de prijzen. De aanmoedigingsprijs in de categorie medewerkersbeleving ging naar HTM.

Échte helden op het gebied van Customer Experience en Employee Experience

Gekozen op basis van ingestuurde cases van organisaties waarin medewerkers werden genoemd die volgens hen een echte ‘hero’ zijn op het gebied van customer experience of employee experience. Een week lang hebben 2000 mensen gestemd op hun favoriete held of heldin op het gebied van klant- of medewerkersbeleving. De prijs voor Customer Experience Hero van 2025 ging naar Geraldine Knoop, Customer Insights Specialist bij Dealer Totaal Concept. De titel ‘Employee Experience Hero van 2025’ ging naar Jan Bikkers, Bouwmarktmanager bij Gamma Woerden. 

Over Integron: Happy People, daar doen we het voor. Wij maken impact door inzicht. Met passie, enthousiasme en plezier streven we samen de strategische doelen na van onze opdrachtgevers. Met een aanpak voor langere termijn, bieden we Employee Experience (EX) en Customer Experience (CX) feedback programma's die bijdragen aan het realiseren van gelukkige medewerkers, enthousiaste klanten en een beter bedrijfsresultaat. www.integron.nl | www.belevingawards.nl Noot voor de redactie, niet voor publicatie Voor meer informatie over de Beleving Awards 2025 en Integron kunt u contact opnemen met Daan Wuite, Marketingmanager bij Integron, via tel. 010-4115966 of e-mail d.wuite@integron.nl

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen