Het keelpastille- en ademverfrissersmerk Fisherman's Friend en de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) die volgend jaar 200 jaar bestaat, gaan samen een podcast maken. Deze podcastserie, ‘Redders op Zee’, wordt gepresenteerd door televisiepresentator Roelof Hemmen. In dertig afleveringen komen KNRM’ers aan bod die dagelijks hun leven riskeren om anderen te redden op zee.
Fisherman’s Friend en de KNRM hebben beiden een sterke band met de zee. “Als gezamenlijke vrienden van de visser, waarderen wij het bijzondere werk van de mannen en vrouwen van de KNRM”, zegt Joost van de Sande, Marketing Manger van Fisherman’s Friend. “We hebben waardering voor de moed, vastberadenheid en mentale kracht die nodig is om het onbekende te trotseren.”
Jacob Tas, directeur van de KNRM, benadrukt: “Onze 1400 vrijwilligers zullen zelf altijd ontkennen dat ze helden zijn, maar de luisteraars kunnen dit zelf beoordelen als ze naar de verhalen over hun heldendaden op zee luisteren.”
Fisherman’s Friend ziet het als taak om de verhalen van de KNRM bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen. “De podcast leent zich daar uitstekend voor”, zegt Jeroen Jeroense, Brand Manager van Fisherman’s Friend. “Samen met onze creative agency Here zijn we druk bezig om hiervoor een campagne te ontwikkelen. Door een platform te bieden voor de verhalen van de KRNM hopen we dat mensen bereid zijn om donateur te worden van de reddingsorganisatie.”
De productie van 30 podcastafleveringen is nu gestart. Vanaf 18 maart is de eerste aflevering beschikbaar op Spotify.
Dit is een origineel bericht van Concorp
Ga naar alle berichten van deze organisatie.