Het Algemeen Nederlands Persbureau lanceert ANP Business, het nieuwe label dat zich primair richt op pr- en communicatieprofessionals van organisaties buiten de media.
ANP Business positioneert zich als mediaspecialist met een uniek distributiekanaal naar de media en een grote hoeveelheid gelicentieerde nieuws- en informatiebronnen. Met deze middelen ondersteunt ANP Business organisaties bij het bereiken van media, het maken van nieuwswaardige content en het omzetten van informatie in kennis.
Al meer dan vijftien jaar helpt het ANP organisaties buiten de media met bijvoorbeeld mediamonitoring en het realtime volgen van ANP-nieuws. Twee jaar geleden is daar de dienst Expert Support bij gekomen, waarmee inhoudelijke expertise van organisaties onder de aandacht wordt gebracht van nieuwsmedia. Dit jaar heeft ANP ook de monitoringdiensten flink uitgebreid, naar nieuws- en marktmonitoring in binnen- en buitenland.
Commercieel directeur Edwin de Groot: “Ondertussen is het zakelijke portfolio van het ANP uitgebouwd tot een volwaardig pakket aan oplossingen voor organisaties die aangesloten willen zijn op nieuws en media. Het was daarom tijd voor een apart label om onze diensten helder te positioneren. Ik ben blij dat we ANP Business hebben geïntroduceerd omdat het voor de pr- en communicatieprofessionals nu nog duidelijker is dat we ons op de zakelijke markt begeven.”
Algemeen directeur Martijn Bennis: “Het ANP is en blijft het persbureau waarop alle Nederlandse nieuwsmedia bouwen. ANP Business is opgericht om een helder onderscheid te kunnen maken tussen de zakelijke dienstverlening en de onafhankelijke nieuwsredactie.”
Om het onderscheid nog beter te verduidelijken heeft ANP Business een eigen visuele (sub)identiteit, ontworpen door creatief bureau Verve Agency. De campagne gaat van start met de payoff “ANP Business. Wij snappen media.”
Dit is een origineel bericht van ANP