Influencers en BN’ers voetballen voor het goede doel in stadion Almere City FC

17 MRT 2025 17:20 | SOS Kinderdorpen | Stichting Nederlandse Vrienden der SOS-Kinderdorpen

Op vrijdag 21 maart neemt het SOS Kinderdorpen Sterrenteam, een gelegenheidsteam bestaande uit ambassadeurs en vrienden van het goede doel, het op tegen het Nederlandse YouTube-voetbalteam Creators FC in het stadion van Almere City FC.  

De opstelling:  

SOS Kinderdorpen Sterrenteam: bij de aftrap staan Edson da Graça en meester Jesper, beide ambassadeurs van SOS Kinderdorpen, aangevuld met spelers van het RTL Sterrenteam als John Williams, Charly Luske, Yes-R, Michael Mols, Brownie Dutch en Nathan Rutjes. Het team wordt compleet gemaakt met SOS-vrienden zoals Dwight Tiendalli, Danny Froger, acteur Frederik Brom en Eben Badu (oprichter van het populaire kledingmerk The New Originals).  

Creators FC: Het Nederlandse YouTube-voetbalelftal stelt grote namen op zoals: Enzo Knol, Akkamist, Vincent Visser, It's Appie, Edward van Gils, Noah Zeeuw, Joy Liana, Koen Zitoen en Sebas de Jong. Samen bereiken zij miljoenen fans via TikTok, YouTube en Instagram.  

SOS-sterspeler Edson da Graça: ‘Ik ga graag de strijd aan tegen Creators FC. De kicksen zijn gepoetst en Creators FC mag de borst nat maken. Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen ons komen aanmoedigen, want het belooft een waar voetbalfeest voor jong en oud te worden, waarbij we hopelijk een mooi bedrag voor SOS Kinderdorpen gaan ophalen.’   

Assistent - coach Kim-Lian van der Meij 

SOS ambassadeur Kim-Lian van der Meij zal als assistent-coach een speciale rol krijgen deze avond. Zij lanceerde speciaal voor het 60-jarig jubileum van SOS Kinderdorpen een kinderboek, dat haar dochter illustreerde. Het boek is gebaseerd op het leven van speler van het nationale jeugdteam van het West-Afrikaanse land Guinee-Bissau. Zij groeide op in een kinderdorp. Het boek is verkrijgbaar bij een donatie aan SOS Kinderdorpen.  

Opbrengst naar SOS Kinderdorpen 

De benefietwedstrijd wordt gespeeld voor SOS Kinderdorpen. Deze organisatie is dit jaar zestig jaar actief in Nederland en zet zich in voor kinderen die er alleen voor staan of die hun familie dreigen te verliezen. Wereldwijd staat 1 op de 10 kinderen er alleen voor. De opbrengsten van de wedstrijd, inclusief kaartverkoop, donaties en sponsoring, gaan volledig naar de programma’s van SOS Kinderdorpen. 


Meer binnen de rubriek Entertainment