Reclame voor erotische artikelen op klaarlichte dag? Willie doet het met *PIEP*-reclame

09 JUN 2022 15:40 | CLS Healthcare

Willie.nl verzint een creatieve manier om reclame te maken en hoopt daarmee niet alleen zijn producten, maar ook het onderwerp seksueel plezier meer onder de aandacht te brengen. De radiospotjes zijn vanaf maadag te horen op Radio 538.

De gespierde Coca Cola Light-man die zijn natte shirt uitwringt, zoenende mannen op de posters van Suit Supply en menig model dat, gehuld in weinig kleding, zwoel in de camera kijkt om parfum aan te prijzen: sex sells. Behalve als je seksartikelen verkoopt. Want dáár reclame voor maken? Dat mag niet zomaar. Als erotische webshop kun je je daarover over opwinden, maar je kunt er ook een creatieve oplossing voor bedenken. Willie.nl deed dat laatste. En dus kun je de komende twee weken op radio 538 reclamespotjes van Willie voorbij horen komen. Een primeur!

*Piep*

Gelukkig hoef je niet bang te zijn dat er schunnige woorden door de autospeakers knallen terwijl de kinderen achterin zitten. De spotjes moeten volgens de Nederlandse Reclame Code immers wel ‘in overeenstemming zijn met de goede smaak en het fatsoen’ en ‘mogen niet in strijd zijn met het algemeen belang, de openbare orde of de goede zeden.’ Daarom zijn delen van de tekst weggepiept.

Suggestief? Het is maar net welke invulling je zelf aan de piepjes geeft. Gewaagd? Misschien. “Maar als we daarmee niet alleen onze producten, maar ook – en voorál –  het onderwerp meer onder de aandacht kunnen brengen, is dat weer een stap vooruit richting het normaliseren ervan. Zo hopen we met deze reclame weer een stukje taboe te doorbreken”, aldus Willie.

Tongen los

Het mag dan misschien de eerste keer zijn dat een erotische webshop op deze manier reclame maakt, het is niet de eerste keer dat Willie ‘grijs gebied’ opzoekt. In de 12 jaar dat Willie bestaat (op Koningsdag vierde Willie zijn verjaardag!), heeft de erotische webshop al eerder een manshoge vibrator afgebeeld op een poster in een bushokje, tv-reclame gemaakt, een 50 Shades of Grey-lijn ontwikkeld naar aanleiding van het succes van de gelijknamige film én met Pasen vibrerende eitjes verstopt op meubelboulevards. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Stuk voor stuk acties die de tongen losmaakten. Dat is ook nu weer precies het doel. Want dé manier om taboes te doorbreken, is praten. En als het brutaalste jongetje van de klas dan toch weer voor de 4e keer genomineerd wordt voor de Shopping Awards, zegt dat volgens Willie alleen maar dat die stoute schoenen ze goed staan. Reken dus maar dat ze die vaker uit de kast zullen trekken.

Neem voor meer informatie contact op met Henne Bloem (marketingmanager) via henne@clshealthcare.nl of Jaqueline Texidor (oprichter/eigenaar) via jacqueline@clshealthcare.nl.

Meer binnen deze rubriek