OrangeValley en i-spark sluiten strategische samenwerking om data dienstverlening te versterken
Data wordt een steeds belangrijker onderdeel om strategisch voordeel te behalen bij het optimaliseren van marketingactiviteiten. Een goede marketing- en business strategie start bij een solide onderbouwing gebaseerd op data. In de zoektocht van OrangeValley naar het verbeteren van haar datagedreven aanpak kwam de expertise van i-spark steeds vaker in beeld. Het slimmer verzamelen van data uit operationele- en marketingprocessen en daar inzichten uithalen om de performance te verbeteren is de gezamenlijke ambitie van OrangeValley en i-spark.
De samenwerking tussen de partijen is circa 1 jaar geleden begonnen op operationeel niveau. Deze relatie is destijds gestart door de data-experts van OrangeValley en i-spark inhoudelijk te laten samenwerken bij (internationale) opdrachtgevers in o.a. ecommerce, publishing, leisure en zakelijke dienstverlening. Vanuit deze inhoudelijke klik zijn nieuwe producten en diensten ontwikkeld op het gebied van Data Engineering, Data Analyse, Data Science, Data Strategy en Data Visualisatie.
De strategische samenwerking behelst het gezamenlijk ontwikkelen van innovatieve en vooruitstrevende data dienstverleningen, waarbij er intensief én met een gemeenschappelijke commitment samengewerkt wordt. Het effect van de strategische samenwerking is inmiddels reeds merkbaar bij meerdere opdrachtgevers van zowel i-spark als OrangeValley. Daarnaast maakt deze samenwerking het mogelijk dat de OrangeValley Academy begin 2023 een uitgebreid data opleidingsprogramma kan aanbieden.
Ortwin Verreck, Managing CEO OrangeValley Group: “In een business of marketingstrategie fungeert data als een essentieel onderdeel. We waren als organisatie altijd al voorloper in data driven digital marketing strategieën, maar we realiseerden ons ook dat we een betere integratie wilden faciliteren op het gebied van operationele data binnen een organisatie. We wilden onze kennis op data gebied, zoals datawarehouses en data science, vergroten. Ons dashboard en onze predictive modellen zijn al “state-of-the-art”, maar de lat mag en moet nog wel wat hoger. Door de samenwerking met i-spark vergroten we onze slagkracht op data engineering, data visualisatie, data science maar zeker ook op het gebied van business analyses."
Tamara de Heij, Directeur i-spark: “i-spark is al jaren actief als Data Agency. Wij zijn experts in het verbinden van databronnen en weten hoe deze in kunnen worden gezet om hier bruikbare inzichten uit te halen. Ons team bestaat uit deskundige, hoog opgeleide data specialisten binnen verschillende data disciplines zoals data architecture, data engineering, machine learning en dashboarding. In de samenwerking met OrangeValley herkennen wij een cultuur waarin we het beste uit elkaar willen halen. Daarnaast kunnen wij ons ook vinden in de inhoudelijke gedrevenheid en passie voor het vak. De strategische samenwerking met OrangeValley geeft ons de mogelijkheid om bij veel meer opdrachtgevers onze expertise toe te passen, daarnaast vinden we de focus van OrangeValley op marketing strategie een waardevolle toevoeging."
Over OrangeValley Group
OrangeValley Group is een ambitieuze data driven digital marketing organisatie met een heldere aanpak en focus op groei. De combinatie van toonaangevende bureaus met elk hun eigen specialisme vormt een krachtige en waardevolle samenwerking in het streven naar een full service data driven digital agency. We werken samen vanuit dezelfde visie en aanpak met als focus het verbinden van marketing, data en techniek. Altijd met de eindklant en de customer experience als uitgangspunt. We anticiperen continu op relevante innovaties in de markt en lopen daardoor
voorop in ons vakgebied. Hierdoor kunnen opdrachtgevers profiteren van maximaal digitaal resultaat en zijn we voor medewerkers de perfecte plek om door te groeien naar “de beste in ons vakgebied”.
Dit is een origineel bericht van OrangeValley Group
Ga naar alle berichten van deze organisatie.