Danone lanceert 100% plantaardige varianten van Activia en Danio

09 MRT 2020 09:30 | Danone Zuivel Nederland

Activia en Danio van Danone zijn voortaan ook in een plantaardige variant verkrijgbaar. Hiermee wil Danone inspelen op de groeiende groep van flexitariërs die gevarieerder en dus vaker plantaardig wil eten.

Steeds meer mensen kiezen bewust voor een flexitarisch menu: meer dan de helft van de Nederlanders zegt minder vlees te eten en kiest vaker voor een plantaardig alternatief. De groeiende vraag naar meer variatie is voor Danone aanleiding geweest voor het introduceren van plantaardige producten onder haar bekende merken Activia en Danio. De consument krijgt hierdoor nog meer keuze binnen plantaardig.

Twee bekende merken, drie smaken

Activia brengt 100% plantaardige producten op basis van soja met exclusieve vegan culturen. De producten zijn deze week al te vinden bij Jumbo, vanaf volgende week bij Albert Heijn en binnenkort ook bij andere supermarkten. Consumenten kunnen zich laten verrassen door drie heerlijke smaken: haver, perzik en vanillesmaak.

De vegan Danio op basis van kokos is vanaf volgende week bij Albert Heijn te koop. Dit overheerlijke verwenproduct zal daarna ook bij andere supermarkten te vinden zijn. Daar heeft de consument de keuze tussen drie smaken: stracciatella, perzik-vanille, mango-limoen. Beide producten passen niet alleen in een regulier dieet, maar ook bij een vegetarische en veganistische levensstijl.

In lijn met filosofie ‘One Planet. One Health.’

Deze lancering is een primeur voor Danone aangezien het de eerste keer is dat het Danone merk zich richt op 100 procent plantaardige producten. Via deze weg biedt het consumenten meer keuze voor een gevarieerd eetpatroon. Dit sluit volledig aan bij de filosofie van Danone ‘One Planet. One Health.’

“Bij Danone zijn we ervan overtuigd dat onze gezondheid en die van de planeet onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn”, zegt Dirk Holzapfel, Country Manager Danone Nederland. “Door zowel zuivel als plantaardige varianten op de markt te brengen, beantwoorden we helemaal deze filosofie. Dit biedt de consument ook de keuzemogelijkheid tussen de twee.”

OVER DANONE Met merken als Activia, Actimel, Hüttenkäse, Oikos en Danio is Danone een belangrijke speler op de Nederlandse zuivelmarkt. De Nederlandse zuiveldivisie van Danone stelt bijna 50 mensen te werk. Danone heeft als missie om gezondheid te brengen via voeding naar zoveel mogelijk mensen en is een van ’s werelds meest toonaangevende voedingsbedrijven. Uitgebouwd rond de divisies verse zuivel- en plantaardige producten, water en specialized nutrition, wil Danone mensen inspireren om gezonde en meer duurzame eet-drinkgewoontes aan te nemen, in lijn met haar “One Planet. One Health”-visie. Deze weerspiegelt de overtuiging dat de gezondheid van mens en planeet, onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Danone telt 100.000 medewerkers, is actief op meer dan 120 markten en genereerde in 2018 een omzet van 24,7 miljard. Voor meer informatie / niet voor publicatie: Nida Rijpkema : +31 6 54 66 69 57 nida.rijpkema@danone.com

Meer binnen deze rubriek