Easy Way, dé recruitment businesspartner in de automotive branche, bundelt zijn krachten met ASA, hét uitzendbureau voor studenten. Aanleiding hiervan is de huidige arbeidsmarkt en de veranderende vraag van kandidaten. De lat voor een leuke (bij)baan wordt steeds hoger gelegd en tegelijkertijd is er veel beweging in de arbeidsmarkt. De krachtenbundeling met ASA is daarom geen verrassing. Deze herpositionering zorgt er namelijk voor dat klanten van Easy Way toegang krijgen tot 50.000 starters en studenten. Ook in tijden van krapte kan Easy Way hierdoor zijn partners van talent blijven voorzien.
Herpositionering
De samenwerking tussen Easy Way en ASA opent deuren en kansen. Vanaf heden kan allround worden voorzien in personele oplossingen. Met ASA als nieuw moederonderdeel kunnen bestaande partnerships van Easy Way uitgebreid worden, want nu is het ook mogelijk om daar bijvoorbeeld ontwikkelaars, planners of finance medewerkers te leveren. Voor de kandidaat betekent dit een zee aan nieuwe mogelijkheden om door te groeien vanuit de chauffeursbaan bij Easy Way naar een startersfunctie via ASA. Met deze koerswijziging wordt een concreet vervolg gegeven aan de ambitie om maximaal te ontzorgen.
Veranderende markt
Het bieden van onder andere doorgroeimogelijkheden is in lijn met wat de kandidaat tegenwoordig aantrekt. “Beide labels bedienen in de basis dezelfde doelgroep; de kandidaat studeert nog of staat aan het begin van zijn of haar carrière. De afgelopen periode zagen we een stroomversnelling ontstaan. Kandidaten verwachten steeds meer. Waar we voorheen met ons unieke dienstverleningsconcept bijvoorbeeld studentchauffeurs blij maakten met onze flexibele manier van werken en zelfroostering via de Easy Way app, moet er in de huidige arbeidsmarkt meer uit de kast getrokken worden om te voldoen aan de veranderende vraag. Kandidaten willen aan nog meer knoppen kunnen draaien”, licht Maximilian Krijgsman, General Manager Easy Way en Regiomanager ASA, toe. Een student zet zich bijvoorbeeld vandaag in voor een korte chauffeursrit voor een leasemaatschappij, maar morgen wil diegene voor een langere periode aan de slag bij een opdrachtgever in de bezorgsector. Dan moet je als werkgever wel beiden kunnen bieden om de pool te behouden.
Niet alleen bij de kandidaat, maar ook aan klantzijde verandert er veel. De automotive branche is meer dan ooit in beweging. Easy Way ziet dat kwaliteit en beleving een nog belangrijkere rol zijn gaan spelen bij klanten dan voorheen. Hospitality is niet meer een ‘nice to have’, maar een absolute ‘must’. Daar gaan ASA en Easy Way nu samen sterk op inspelen.