Internetprovider Tele2 heeft snelste klantenservice

25 OKT 2018 11:16 | ProviderCheck.nl

Internetprovider Tele2 heeft snelste klantenservice

 

Internetprovider Tele2 heeft de snelste klantenservice van Nederland. Klanten staan daar gemiddeld 2:16 minuten in de wacht voordat ze worden geholpen. Bij XS4ALL staan klanten met gemiddeld 10:20 minuten het langste in de wacht. Dat blijkt uit onderzoek van ProviderCheck.nl.

 

Onderzoek onder elf providers

Voor het onderzoek belde ProviderCheck.nl met elf internetproviders: Tele2, T-Mobile, KPN, Delta, Telfort, Youfone, Caiway, Online.nl, Ziggo, NLE en XS4ALL. Iedere provider belden we twintig keer met vier vragen; voor iedere vraag belden we vijf keer. Tijdens het contact met de klantenservice werden de volgende vier vragen gesteld: ik wil mijn abonnement opzeggen, ik heb een vraag over mijn factuur, mijn internet werkt niet/is traag en ik wil mijn pakket verhogen. Voor iedere vraag belde ProviderCheck.nl vijf keer met alle providers. Zij zijn steeds met dezelfde vraag op hetzelfde tijdstip gebeld.

Kortste wachttijd bij opzeggen contract

Voor het opzeggen van je contract hoef je het minst lang te wachten. Gemiddeld is dat binnen 4:15 minuten geregeld. Het verhogen van je pakket duurt daarentegen met gemiddeld 6:32 minuten het langst. Daarnaast stond men bij twee van de vier vragen bij NLE langer dan tien minuten in de wacht en werd bij twee telefoontjes zelfs de verbinding verbroken.

Inzicht bieden in bereikbaarheid

Met het onderzoek wil ProviderCheck.nl inzicht bieden in de bereikbaarheid van de klantenservice van de providers. ProviderCheck.nl herhaalt dit onderzoek dan ook ieder half jaar. Providers vertellen graag dat ze er zijn voor de klant. Zo claimt XS4ALL dat ze de beste klantenservice hebben. De snelste zijn ze in ieder geval niet. Echter hebben we de inhoudelijke kwaliteit van de klantenservice niet getest.

Over ProviderCheck.nl

ProviderCheck.nl is een vergelijkingswebsite voor internet, tv en bellen. Bij ons kun je met de postcodecheck gratis en binnen een minuut checken welke providers en pakketten leverbaar zijn op jouw adres. Wij bieden de laagste prijsgarantie en daarnaast krijg je minimaal €10,- extra korting.

EINDE BERICHT

 

Noot voor de redactie (niet voor publicatie) Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mirjam Visser, online marketeer ProviderCheck.nl. Tel: 06 - 111 255 42, e-mail: mirjam@providercheck.nl Het blog over ons onderzoek naar internetproviders kunt u hier lezen: https://www.providercheck.nl/blog/bericht/554/de-gemiddelde-wachttijd-bij-nederlandse-providers Bekijk hier de infographic met cijfers en bijzonderheden: https://www.providercheck.nl/assets/images/infographics/helpdesk-onderzoek-2018-hd.jpg

Meer binnen deze rubriek