Specialist in tijdelijke buitenreclame opnieuw naar de NPEX-effectenbeurs met 9%-obligatielening
Image Building: financiering stevige groei Trotters in Nederland en buurlanden
VALKENBURG (ZH) - Het Nederlandse bedrijf Image Building B.V., specialist in tijdelijke buitenreclame en ontwikkelaar van de bekende, flexibele Trotters, geeft opnieuw een achtergestelde obligatielening uit via de NPEX-effectenbeurs.
Om de verwachte, stevige groei van Image Building in Nederland, Groot-Brittannië, België en Duitsland te financieren kunnen beleggers inschrijven op de nieuwe obligatielening met een jaarlijkse rente van 9%. De onderneming wil maximaal € 3,5 miljoen ophalen via het NPEX-beleggersnetwerk. De obligaties krijgen een notering - en zijn verhandelbaar - op de NPEX-beurs.
Van de verwachte opbrengst van de nieuwe obligatielening wordt € 1,9 miljoen gebruikt voor de aflossing van de 7%-obligatielening uit 2017, die afloopt in december van dit jaar. Het overige deel van de opbrengst van deze financieringsronde wordt gebruikt als werkkapitaal om de verwachte expansie in de komende jaren mogelijk te maken.
De omzet van Image Building steeg in de eerste drie kwartalen van 2022 met 30%. Na twee matige coronajaren is de omzet inmiddels hoger dan in het topjaar 2019, waarin twee verkiezingen plaatsvonden waarvan Image Building profiteert. Veel Nederlandse gemeenten, zoals ook komend jaar tijdens de Provinciale Statenverkiezingen, zetten de Trotters in voor de affiches van de politieke partijen.
Ook organisatoren van evenementen, zoals onder andere de Grand Prix in Zandvoort, kiezen volop voor de Trotter als communicatiemiddel vanwege de flexibiliteit, uitstraling en snelheid van levering. Retailers, fastfoodrestaurants, overheden, benzinemaatschappijen maken eveneens volop gebruik van de Trotters.
Michaël Truijen stelt dat Image Building vaste grond onder de voeten heeft, ook in de andere landen. Het ontzorgen van de klanten en de snelheid van levering op basis van ‘plug&play’ zorgt voor een hoge mate van tevredenheid bij de opdrachtgevers. Met ‘hubs’ in België, Duitsland en Groot-Brittannië wordt de lokale markt bewerkt.
,,Image Building is wendbaar, we hebben als voordeel dat de Trotters ons eigendom zijn en 20 jaar meegaan en de onderneming is duurzaam”, aldus Truijen.
Meer informatie: https://www.npex.nl/imagebuilding
EINDE PERSBERICHT
De Trotter wordt gebruikt voor talloze doeleinden in de buitenruimte.
-
De Trotter wordt gebruikt voor talloze doeleinden in de buitenruimte.
Dit is een origineel bericht van NPEX
Ga naar alle berichten van deze organisatie.