Om dicht op de klant te zitten investeert het uitzendbedrijf tegen de digitaliseringstrend in
De trend mag er dan één van een steeds verdergaande digitalisering zijn waarbij werkzoekenden binnen enkele clicks op een baan kunnen solliciteren, na een spectaculaire groei afgelopen jaar kiest uitzendbureau Unique voor een tegendraadse aanpak: de komende maanden opent het bedrijf tenminste 13 nieuwe fysieke vestigingen in Nederland.
Unique, een van de grotere uitzendbureaus van Nederland met veel opdrachtgevers in het midden- en kleinbedrijf en de overheidssector, is de coronaperiode goed doorgekomen. Sterker nog, als belangrijkste HR-partner van de GGD’s bij het bestrijden van het virus komt Unique de crisis juist springlevend uit.
Beduidend beter dan de markt
“We doen het sinds de eerste lockdown beduidend beter dan de markt”, geeft Marion van Happen aan. Als Chief Operating Officer van RGF Staffing, het moederbedrijf van Unique, is zij verantwoordelijk voor het uitzendbedrijf. De werkzaamheden die Unique voor de GGD uitvoert dragen daar zeker aan bij.
Het besluit nieuwe vestigingen te openen, wordt ingegeven door een kentering in de markt. Terwijl de uitzendsector in de afgelopen jaren vooral heeft ingezet op digitalisering waarbij veel vestigingen werden gesloten, is er naast hightech vooral ook behoefte aan lokale aanwezigheid en persoonlijk contact. Van Happen: “Voor kandidaten hoeven we geen vestigingen te openen. Die willen binnen een paar klikken kunnen solliciteren. Om elkaar beter te leren kennen volgt daarna via digitale weg of persoonlijk contact een nader carrière- of ontwikkeladvies. Opdrachtgevers willen graag persoonlijk contact met een account manager of recruiter. Die willen iemand in de ogen kunnen kijken en niet de hele dag via Teams of Zoom besprekingen voeren. Daarom willen wij juist met onze belevingsstore dicht bij die klant zitten, net als de grote webshops of telecombedrijven die in de binnensteden winkels openen om klanten persoonlijk te kunnen helpen.”
13 nieuwe vestigingen
Om de komende tijd een goede match te vinden tussen behoeften van werkgevers en het aanbod aan flexmedewerkers, opent Unique de komende negen maanden 13 nieuwe vestigingen. Deze vestigingen zijn met name bedoeld om afstemming te zoeken met opdrachtgevers die momenteel schreeuwen om personeel. “Wij merken dat vooral werkgevers het belangrijk blijven vinden om persoonlijk contact met ons te houden”, zegt Van Happen. “Daarom willen wij letterlijk en figuurlijk dichtbij die werkgevers zitten. Vanaf de oprichting 49 jaar geleden is dat de kracht en het onderscheidende vermogen van Unique, in combinatie met de cultuur natuurlijk.” De eerste vestiging wordt binnenkort op Schiphol geopend. Daarna volgen nieuwe kantoren in andere delen van het land.
Investeren in vestigingen laat onverlet dat flexmedewerkers binnen een aantal clicks online kunnen solliciteren op interessante functies. Unique zal onverminderd in digitalisering blijven investeren. Daarnaast werkt Unique hard aan het bemiddelen van flexmedewerkers die voor de GGD hebben gewerkt of daar nog werkzaam zijn. Voor veel mensen heeft het bestrijden van het coronavirus zinvol werk en een fijne werksituatie opgeleverd. Unique wil voorkomen dat ze in een gat vallen. Van Happen: “Daarom bouwen wij momenteel hard aan wat wij wel een ‘reservistencommunity’ noemen: flexmedewerkers die inzetbaar nodig zijn om een maatschappelijke bijdrage te leveren als dat nodig zit. Sommigen willen dat naast hun reguliere werk doen. Wij faciliteren daarin graag.” Zo investeert Unique onder meer in het coachen, begeleiden en opleiden van deze mensen.
Dit is een origineel bericht van Triangle PR