Extra maatregelen DekaMarkt om verspreiding Coronavirus te voorkomen

20 MRT 2020 10:04 | DekaMarkt
  • Plexiglas bij kassa’s ter bescherming medewerkers en klanten tegen Corona-virus. 
  • Nadrukkelijk advies via vloerstickers in de supermarkten om anderhalve meter (minimaal een boodschappenkar) afstand te houden. 

Supermarktketen DekaMarkt past de kassa’s in de 81 filialen aan met beschermend plexiglas om de kans op mogelijke verspreiding van Coronaviris te voorkomen. Ook krijgen klanten het nadrukkelijke advies om anderhalve meter afstand (minimaal een boodschappenkar) te houden van de andere klanten. 

Met deze aanpassingen in alle supermarkten wil DekaMarkt de eigen medewerkers en klanten extra beschermen tegen de risico’s van het Corona-virus. DekaMarkt wil alles in het werk stellen om verdere verspreiding te voorkomen. 

Bij de kassa’s komen opvallende vloerstickers met daarop het nadrukkelijke advies ‘Voorkom verspreiding van Corona-virus. 1,5 meter voor iedereen!’ Minimaal één boodschappenkar ruimte is een veilige afstand tussen de klanten die bij kassa staan om af te rekenen, aldus de boodschap van DekaMarkt. 

Daarnaast vraagt DekaMarkt aan klanten zo veel mogelijk te betalen met pin of de mobiele telefoon om het contact via geld met de kassamedewerkers te voorkomen. Ook daarmee wordt de kans op verdere verspreiding van het virus beperkt. 

Volgens Pieter Rozendaal, directeur van DekaMarkt, zijn de aanpassingen in de supermarkten noodzakelijk, waardoor klanten veilig hun boodschappen kunnen doen bij DekaMarkt en medewerkers maximaal beschermd worden. 

,,Wij doen er alles aan om in deze fase de veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers en klanten voorop te stellen. Daarom voeren we nu de aanpassingen in onze supermarkten door en vragen we nadrukkelijk aan onze klanten anderhalve meter afstand te bewaren van de andere klanten”, aldus Rozendaal. ,,Bij DekaMarkt willen wij een veilige, vertrouwde en volwaardige supermarkt zijn voor de honderdduizenden klanten die dagelijks voor ons kiezen. Dat kunnen we doen dankzij onze medewerkers die daar momenteel nog harder aan werken dan normaal al het geval is.” 

De medewerkers van DekaMarkt stellen alles in het werk om de supermarkten optimaal te bevoorraden met het vertrouwde assortiment. 

Einde persbericht

DekaMarkt Het familiebedrijf DekaMarkt heeft 81 winkels in de provincies Noord- en Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Flevoland. Een (online) wijnmarkt, bezorgservice (online boodschappen doen) en een tankstation zijn onderdelen van het bedrijf. In 1949 introduceerde DekaMarkt, als eerste in Nederland, het fenomeen zelfbediening. Kijk voor meer informatie op www.dekamarkt.nl. De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult Groep NV. Detailresult Groep NV heeft behalve twee supermarktketens (DekaMarkt en Dirk van den Broek) ook eigen productiebedrijven, diverse distributiecentra, verscentrales en transport. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.

Meer binnen deze rubriek