Black Friday Week bij Amazon: tot 30% korting op topmerken van 20 november tot en met 1 december
Amazon maakt vandaag de Nederlandse data bekend van Black Friday Week, die loopt van 20 november tot en met 1 december. Gedurende deze 12 dagen kunnen klanten profiteren van honderdduizenden deals in populaire categorieën zoals wonen, elektronica, beauty en mode, met kortingen tot 30% op topmerken als LEGO, Sony, Levi’s, L’Oréal Paris en Philips. Dit jaar kunnen klanten aanbiedingen op meer manieren ontdekken, waaronder ‘Nieuwe Deals’ met dagelijkse thema’s en curated selecties zoals ‘Meest Geliefd door Klanten’, en Top 100 Deals.

Black Friday aanbiedingen
Van 20 november tot en met 1 december vinden klanten op amazon.nl/blackfriday scherpe deals in alle categorieën. Een voorproefje van deals en promoties:
- Amazon-apparaten: aanbiedingen op geselecteerde Echo- en Ring-apparaten, Kindle, Fire TV Stick en Blink.
- Beauty: grote kortingen op duizenden geuren en beauty-essentials van iconische merken zoals Hugo Boss, Calvin Klein en Davidoff.
- Mode: deals op kleding, schoenen, sieraden, horloges, sportartikelen en bagage. Van een wintergarderobe met merken als BOSS, Karl Lagerfeld en Armani, tot wintersportitems van Puma, Columbia en Garmin. Ook verkrijgbaar: een speciale feestkledingcollectie, premium horloges en sieraden, bagage van Eastpak en Kipling, en must-have winterlaarzen.
Vroege aanbiedingen voor de feestdagen
Het feestdagenseizoen draait niet alleen om cadeaus, maar ook om goede voorbereidingen. Uit onderzoek van HarrisX in opdracht van Amazon blijkt dat Nederlanders vooral etenswaren (57%), snacks en drankjes (49%), voorraadkastartikelen (41%) en schoonmaak- en huishoudproducten (20%) hoog op hun lijstjes hebben staan. Om shoppers te helpen bij de voorbereidingen zijn er vroegtijdige deals op merken zoals Robijn, Red Bull en Pampers.
Shoppen terwijl je kijkt: Black Friday sport & entertainment
Prime Video biedt op Black Friday een uitzonderlijke dag aan live sport, gratis te bekijken, zonder Prime-lidmaatschap. Sportfans in Nederland kunnen kijken naar de PGA TOUR’s “The Skins Game”, gevolgd door de Philadelphia Eagles vs. Chicago Bears, de eerste NFL-wedstrijd die wereldwijd op Prime Video wordt gestreamd.
Prime-leden kunnen daarnaast genieten van een ruime selectie feestelijke films en series, waaronder Amazon’s nieuwe feestdagenfilm Oh. What. Fun., met o.a. Michelle Pfeiffer, Felicity Jones, Chloë Grace Moretz en Eva Longoria. De film is vanaf 3 december te streamen op Prime Video.
Snelle, flexibele bezorging voor stressvrije feestdagen
Voor 67% van de Nederlandse shoppers maakt snelle en betrouwbare bezorging de feestperiode minder stressvol. Prime-leden profiteren van snelle, gratis bezorging op miljoenen artikelen, 24/7 live chat-ondersteuning en flexibele bezorgopties. Klanten kunnen ook kiezen voor levering via Amazon Lockers en bezorgpunten. Dit gemak helpt shoppers alles op tijd in huis te hebben van dagelijkse benodigdheden tot cadeaus.
De ultieme Sinterklaaswinkel
Of het nu gaat om een klein schoencadeautje, inspiratie voor pakjesavond of een verrassend cadeau voor een surprise: Amazon’s Sinterklaaswinkel helpt klanten snel iets passends te vinden. De winkel bundelt zorgvuldig geselecteerde cadeaus op één overzichtelijke plek en bevat ook de jaarlijkse Toys We Love-lijst met de favoriete speelgoed- en spelkeuzes van dit seizoen.
Over Prime
Amazon Prime biedt voordeel, gemak en entertainment, alles in één lidmaatschap aan meer dan 200 miljoen betalende leden wereldwijd. Amazon Prime-leden in Nederland profiteren van onbeperkte toegang tot award-winnende films en tv-series met Prime Video, van gratis games met Prime Gaming en nog veel meer. De basis van de Prime-lidmaatschap is onbeperkte snelle en gratis bezorging op geselecteerde producten. In Nederland bieden we miljoenen artikelen met gratis Prime-verzending aan die beschikbaar zijn met levering binnen één dag. Iedereen kan lid worden van Prime voor €4,99 per maand of €49,90 per jaar, en kunnen zich ook aanmelden voor een gratis proefperiode van 30 dagen via amazon.nl/prime.
Onderzoeksmethodologie
Dit onderzoek werd online uitgevoerd door HarrisX onder 38792 recente online shoppers van 10 oktober tot 26 oktober 2025 in 27 landen. Respondenten werden gerekruteerd via opt-in, web-panel sampling. Werving vindt plaats via een breed scala aan professionele, gevalideerde respondentenpanels om het steekproefkader zo breed mogelijk te maken en de impact van een bepaald panel op wervingsmethoden te minimaliseren. Steekproefgrootte voor elk land is als volgt: Australië (n: 1.469), Oostenrijk (n: 1.429), België (n: 1.499), Brazilië (n: 1.508), Canada (n: 1.340), Zwitserland (n: 1.180), Colombia (n: 1.502), China (n: 1.393), Duitsland (n: 1.500), Egypte (n: 1.408), Spanje (n: 1.488), Frankrijk (n: 1.485), Ierland (n: 1.413), India (n: 1.550), Italië (n: 1.497), Japan (n: 1.488), Mexico (n: 1.501), Nederland (n: 1.500), Polen (n: 1.502), Portugal (n: 1.471), Saudi-Arabië (n: 1.465), Zweden (n: 1.470), Singapore (n: 1.010), Turkije (n: 1.492), Verenigd Koninkrijk (n: 1.550), Zuid-Afrika (n: 1.469), Verenigde Arabische Emiraten (n: 1.213). Resultaten werden gewogen naar geslacht, leeftijd en regio waar nodig om aan te sluiten bij de werkelijke demografische verhoudingen onder de bevolking binnen elk land.