Amazon verlengt sponsorschap UEFA vrouwenvoetbal

• AMAZON | BOBBERY

Amazon verlengt sponsorschap UEFA vrouwenvoetbal

Amazon verlengt samenwerking met UEFA Vrouwenvoetbal tot 2030 om groei van sport te ondersteunen, ook na UEFA Women’s EURO 2025

In aanloop naar de finale van het UEFA Women’s EURO 2025 komend weekend kondigt Amazon de verlenging aan van de meerjarige samenwerking met UEFA Vrouwenvoetbal tot 2030. De aankondiging bevestigt Amazons inzet voor de groei van het vrouwenvoetbal als officiële online retail sponsor van alle UEFA Vrouwenvoetbalcompetities. De nieuwe overeenkomst omvat UEFA Women’s Champions League, UEFA Women’s EURO 2029, UEFA Women’s Nations League en de UEFA Vrouwenjeugdtoernooien (U19 en U17).

Amazon heeft als officiële retail sponsor haar Vrouwen Voetbalshop vernieuwd voorafgaand aan het UEFA Women's EURO 2025 in Zwitserland. De vernieuwde shop biedt duizenden producten die de beleving van fans versterken, met snelle levering voor Prime-leden op geselecteerde producten. De shop blijft uitbreiden en ondersteunt alle onderdelen van het spel, zowel op als buiten het veld, ook na het toernooi van deze zomer.

"Fans en speelsters zijn de ware drijvende kracht achter de ongelooflijke groei van het vrouwenvoetbal," zegt Laura Downey, EU Head of Amazon Brand. "Hun passie en toewijding hebben deze sport van de basis opgebouwd, zoals opnieuw blijkt uit een geweldig toernooi in Zwitserland. We zijn dan ook verheugd om aan te kondigen dat we onze samenwerking met UEFA Women's Football ook na deze zomer voortzetten. We zijn dankbaar dat we een rol mogen spelen in deze bijzondere gemeenschap, of dat nu is door een jonge speelster te helpen haar eerste paar voetbalschoenen te vinden, of door fans in staat te stellen hun teamkleuren uit te dragen, terwijl ze doorgaan met het nieuwe enerverende hoofdstuk van het vrouwenvoetbal."

Guy-Laurent Epstein, UEFA Executive Director of Marketing en UC3 Co-Managing Director, voegt toe: "We zijn enthousiast over de verlenging van onze samenwerking met Amazon tot 2030, voortbouwend op het momentum dat we samen hebben gecreëerd voor het vrouwenvoetbal in Europa. Hun steun bij het laten groeien van het vrouwenvoetbal, op en naast het veld, van de speciale Vrouwen Voetbalshop tot hun steun aan het UEFA Women’s EURO 2025 Innovation Programme, sluit perfect aan bij de visie van UEFA voor de toekomst van de sport. "Deze verlenging vertegenwoordigt meer dan een partnerschap, het is een gedeeld geloof in de kracht van het vrouwenvoetbal en het onbeperkte groeipotentieel ervan."

Om de groei van het vrouwenvoetbal verder te stimuleren, werken Amazon en UEFA samen aan belangrijke initiatieven: onderzoek met het UEFA Innovation Programme en de School of Engineering and Management Vaud in Zwitserland om de genderongelijkheid in coaching aan te pakken (momenteel is slechts 4,5% van de Europese coaches vrouw), en daarnaast ‘Off Mute’, een AWS-platform waar vrouwen en meisjes hun voetbalervaringen kunnen delen, belemmeringen kunnen signaleren en verbeteringen kunnen voorstellen om de toegankelijkheid te vergroten.