Amazon Prime-leden bespaarden wereldwijd meer dan $1,7 miljard, dit is meer dan op elke andere Prime Day
Dit jaar was het grootste Prime Day-evenement voor de verkooppartners van Amazon, waarvan de meeste midden-en kleinbedrijven de omzetgroei meer steeg dan die van Amazon’s retailactiviteiten.
Wereldwijd hebben Prime-leden tijdens Prime Day 2022 meer dan 300 miljoen items gekocht, waarmee het evenement dit jaar de grootste Prime Day in de geschiedenis van Amazon is. Prime-leden bespaarden daarmee $1,7 miljard, dit is meer dan op elke vorige Prime Day. Prime Day 2022 was ook de drukste tweedaagse periode ooit voor Amazon's verkooppartners - voor het merendeel midden-en kleinbedrijven, waarvan voor de meeste midden-en kleinbedrijven de omzetgroei meer steeg dan die van Amazon’s retailactiviteiten.
"Prime Day is een feestje voor onze Prime-leden, die elk jaar uitkijken naar dit shopping event en we zijn blij dat we hen weer fantastische kortingen konden bieden", zegt Doug Herrington, CEO van Amazon Worldwide Stores. "Dit speciale event wordt mede mogelijk gemaakt door de support van onze medewerkers, en verkopers. Ik wil hen allemaal hartelijk danken dat zij deze Prime Day onvergetelijk hebben gemaakt".
Wereldwijde Prime Day Trends
Shopping
Wereldwijd kochten Prime-leden meer dan 100.000 items per minuut tijdens deze Prime Day.
Enkele van de wereldwijd best verkopende categorieën tijdens deze Prime Day waren Amazon-apparaten, elektronica en huishoudelijke producten.
Enkele van de best verkochte artikelen tijdens Prime Day waren producten van beauty merken zoals LANEIGE en NuFACE; Apple Watch Series 7; luiers en luierdoekjes van Pampers en The Honest Company; keukenbenodigdheden van Rachael Ray, Le Creuset, en Hamilton Beach; VTech en LeapFrog speelgoed; Vital Proteins Collagen Whey; Levi's kleding en accessoires; Chemical Guys car wash producten; producten voor huisdieren als NUTRO, TEMPTATIONS, en GREENIES.
Sinds de start van Prime Day op 12 juli, behoren geselecteerde Fire TV-, Echo- en Blink-apparaten tot een van de wereldwijd best verkochte artikelen op Amazon.
Nederlandse Prime Day Trends
Shopping
In Nederland hebben de Prime-leden tijdens Prime Day vooral tussen 18.00 uur en 23.00 uur geshopt.
De best verkopende categorieën waren Huishoudelijke Producten & Persoonlijke Verzorging, Eten & Drinken, Babyverzorging & Wellness.
De best verkochte producten in Nederland waren Page toiletpapier, Philips Hue verlichting, Chocomel, LEGO, Bose koptelefoons en de Sandisk geheugenkaarten. De beste verkochte Amazon apparaten waren de Firestick, Kindle Paperwhite en de Echo Dot (generatie 4).
Dit is een origineel bericht van AMAZON | BOBBERY