Onder het motto #VraagHetDeKapper, lanceert kappersbranchevereniging ANKO vandaag speciaal voor de verkiezingsperiode een panel van kappers. Dit panel kan binnen 24 uur antwoord of haar mening geven op een door pers of politiek ingebrachte vraag. Immers: kappers weten als geen ander wat er leeft bij de consument en hoe het is om in Nederland te ondernemen.
Een kapsalon is Nederland in het klein. Alle groepen van de samenleving komen er over de vloer. Er wordt lief en leed gedeeld. Er wordt keihard gewerkt door een gedreven ondernemer die als geen ander de kopzorgen van mkb’ers ervaart. De ANKO nodigt de politiek en pers daarom uit om gedurende de verkiezingscampagnes in gesprek te gaan met deze creatieve en betrokken ondernemers. Kappers weten namelijk als geen ander wat er leeft bij hun klanten en hoe het is om in Nederland anno 2023 te ondernemen.
Kapperspanel: arbeidsmarkt, bestaanszekerheid en zorg zijn prioriteit
Onder het motto #VraagHetDeKapper, heeft de ANKO speciaal voor de verkiezingsperiode een panel van kappers samengesteld. Dit panel kan binnen 24 uur antwoord of haar mening geven op een door pers of politiek ingebrachte vraag. Op de openingsvraag met welk thema het nieuwe kabinet straks als eerste aan de slag moet, gaf 47% aan dat de arbeidsmarkt prioriteit moet hebben. De andere twee onderwerpen in de top 3 van urgente kwesties zijn bestaanszekerheid en de zorg. Gevraagd naar ondernemerszorgen, geeft het panel aan dat vooral de discussie over het verhogen van het btw-tarief hen zorgen baart, naast de alsmaar oplopende regeldruk en de stijgende lasten voor werkgevers.
Typische mkb’er & middenin de samenleving
Kapsalons zijn vaak kleine, ambachtelijke bedrijven, gerund door gepassioneerde ondernemers. Uit zeer recent onderzoek van het Ministerie van Economische Zaken is gebleken dat juist dit type mkb’ers hard getroffen wordt door de almaar toenemende regelgeving. Ondernemende kappers voelen de impact van beslissingen van de overheid dus als geen ander!
De kapper staat ook nog eens midden in de samenleving en is onderdeel van de wijk en de winkelstraat. Een kapper voert langdurige gesprekken met tientallen Nederlanders per week, waaronder ook ouderen en kwetsbaren. De kapper is vaak een vertrouweling voor klanten. En als opleider is de kapper vaak omringd door jonge mensen.
Dus wie beter om Nederland een stem te geven dan de kapper?
Gesprek met Nederland
Kortom: #VraagHetDeKapper, want een gesprek met een kapper is een gesprek met Nederland! De ANKO faciliteert dit gesprek graag om zo de afstand tussen burger, ondernemer en politiek te verkleinen en politici en pers de kans te geven om ideeën, plannen en opvattingen te peilen bij een beroepsgroep die door heel Nederland geliefd en gewaardeerd wordt.
Dit is een origineel bericht van Algemene Nederlandse Kappers Organisatie (ANKO)
Ga naar alle berichten van deze organisatie.