Wie zoet is krijgt hartigs

29 NOV 2017 06:00 | Het PR Bureau

Old Amsterdam pleit voor '(h)eerlijk avondje' met SinterKAASletter pop-up store

Amsterdam, 29 november 2017 - Er zijn twee soorten mensen in de wereld; zij die van zoetigheid houden en zij wiens hart sneller gaat kloppen van hartigs. Met alle marsepeinen biggen en bergen chocolade in de etalages, kunnen we stellen dat die laatste groep werd benadeeld rondom Sinterklaas. Daar komt nu verandering in. Woensdagavond 29 november om 17.00 uur opent Old Amsterdam een SinterKAASletter pop-up store aan de Kinkerstraat 66 in Amsterdam. Een sympathiek initiatief om ervoor te zorgen dat niet alleen de zoetekauwen aan hun trekken komen. Het belooft dit jaar, ook voor de hartige snoepers, een '(h)eerlijk avondje' te worden.

“Het idee van de SinterKAASletter is ontstaan door een oproep van een Old Amsterdam liefhebber die graag een kaasletter wilde krijgen op pakjesavond in plaats van een chocoladeletter. We vonden dit zo’n leuk idee, dat we meteen zijn gaan uitzoeken of we dit op korte termijn konden produceren. Iedereen reageerde zo enthousiast dat we er nu zelfs een tijdelijke winkel voor inrichten, speciaal voor de Sinterklaasperiode. En zo geschiedde!”, vertelt Annemarie Wanders-Wijffels van Old Amsterdam.

Kaasletters

De kaasletters worden vers in de winkel gesneden. Naast letters kunnen mensen ook kiezen voor een hart, een Amsterdams kruisje en een grachtenpand. De kaas die overblijft na het stansen van de letter krijgen mensen als SinterKAASbrokken mee naar huis. De kaasletters kosten € 6,50 per stuk.

Algemene informatie

  • De pop-up store is geopend van 29 november (vanaf 17.00 uur) t/m 5 december.

  • Het adres van de pop-up store is Kinkerstraat 66 in Amsterdam.

  • Open van 10.00 uur tot 21.00 uur, in het weekend en op pakjesavond tot 19.00 uur.

  • Bestellen kan ook! Foodora bezorgt de kaasletters binnen een straal van 2 kilometer van de winkel. In sommige gevallen door Sinterklaas zelf! Per bestelling kunnen er maximaal 10 kaasletters worden besteld.

  • Een kaasletter, hart, Amsterdams kruisje of grachtenpand kost € 6,50 per stuk.

  • De letter is wanneer gekoeld bewaard een week houdbaar.

Old Amsterdam nodigt pers van harte uit om een bezoek te brengen aan de SinterKAASletter pop-up store tijdens de opening op woensdag 29 november aan de Kinkerstraat 66. Ontvangst is vanaf 17.00 uur. Interviews met Annemarie Wanders-Wijffels, woordvoerder van Old Amsterdam, zijn in overleg mogelijk. U kunt zich aanmelden bij Sabine Krouwels via sabine@hetprbureau.nl, onder vermelding van uw naam en telefoonnummer. Graag vernemen wij uw specifieke voorkeuren en wensen, zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Persfoto’s Na afloop van de opening stellen wij foto’s beschikbaar en wordt er rond 19 uur een fotopersbericht verzonden. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om bij het evenement aanwezig te zijn, dan sturen we u de materialen op aanvraag graag toe. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Het PR Bureau, Sabine Krouwels via sabine@hetprbureau.nl of via 06 129 33 450. Over Old Amsterdam Old Amsterdam is een oude kaas, hartig en licht zoet van smaak. Rijk aan rijpingskristallen en toch snijdbaar. Het is puur genieten van de kaas die zijn naam dankt aan de meest liberale stad ter wereld. Met zijn eigen receptuur sleept hij wereldwijd de ene prijs na de andere in de wacht. En terecht. Want je hebt kaas, en je hebt Old Amsterdam. Old Amsterdam is een merk van Westland Kaas. Meer informatie over Old Amsterdam vindt u op: www.oldamsterdam.nl. Over Westland Kaasspecialiteiten Westland Kaasspecialiteiten is een 100% familiebedrijf dat in 1936 is opgericht en behoort tot de grootste particulieren kaasbedrijven in Nederland. De merken Old Amsterdam en Maaslander zijn belangrijke kaasmerken in Nederland. Meer informatie over Westland en haar merken vindt u op: www.westlandkaas.nl.

Meer binnen de rubriek Nieuws - andere