Amazon’s feestdagen tv-commercial toont hoe kleine, gebaren vreugde kunnen brengen

04 NOV 2024 14:56 | BOBBERY | AMSTERDAM

Amazon’s tv-commercial voor de feestdagen toont hoe kleine, attente gebaren vreugde kunnen brengen.

  • De iconische Bacharach-David klassieker uit 1965, ‘What the World Needs Now’, vormt de soundtrack voor een hartverwarmende verhaal, waarin een snelle bezorging van Amazon het op een indrukwekkende manier mogelijk maakt om een collega op te beuren.
  • De campagne zet de kracht van oprechte gebaren en cadeaus in de schijnwerpers, en laat zien hoeveel impact deze kunnen hebben.
  • De tv-commercial ‘Midnight Opus’ trapt Amazon’s feestdagencampagne af en zal tot eind december te zien zijn op televisie, Video-On-Demand, online video, buitenreclame, in de bioscoop en op sociale media.
  • De volledige commercial van 90 seconden wordt op 4 november gelanceerd, en zal in Nederland te zien zijn in het reclameblok tussen het RTL Nieuws en RTL Weer bij RTL4.

Amazon’s campagne voor de aankomende feestdagen laat zien hoe kleine, attente gebaren vreugde kunnen brengen en mensen dichter bij elkaar kunnen brengen. Centraal staat de hartverwarmende film ‘Midnight Opus,’ waarin het verhaal wordt verteld van een theaterconciërge wiens verborgen zangtalent door zijn collega’s wordt ontdekt en gevierd tijdens zijn dagelijkse werk.

De film begint met de conciërge die zijn dagelijkse taken in het theater uitvoert, terwijl hij zachtjes voor zichzelf zingt. We zien een glimp van zijn levenslange passie voor zingen als hij zijn kluisje opent en een foto van zichzelf als jonge man op het podium tevoorschijn haalt. Wanneer zijn collega’s zijn bijzondere stemgeluid door de lege hallen horen galmen, besluiten zij een speciale verrassing voor hem te organiseren. Als team komen ze samen en toveren ze het prachtige Sonnet-theater om in een heus podium, compleet met verlichting, decor en, tot zijn verbazing, een instrumentale achtergrondtrack.

Met een beetje hulp van Amazon volgt de laatste stap: een snelle levering van een elegante zwarte smokingjas, waardoor de bescheiden ster de spotlight kan betreden. Aangespoord door zijn collega’s begint hij simpelweg te zingen. Terwijl zijn collega’s plaatsnemen in de zaal, brengt de conciërge een ontroerende uitvoering van de geliefde klassieker uit 1965, ‘What the World Needs Now Is Love’ van Bacharach-David, waarmee hij zijn verrassende zangtalent laat zien.

De tijdloze klassieker van Burt Bacharach en Hal David, ‘What the World Needs Now’, heeft zich door de jaren heen bewezen als een nummer vol liefde, verbinding en compassie. Het nummer is gecoverd door vele iconen, te horen in populaire tv-shows en films, en wordt overal ter wereld gezongen.

De film vangt de essentie van vriendschap op de werkvloer en het genoegen van het steunen van andermans dromen. Het toont hoe ogenschijnlijk kleine gebaren grote, betekenisvolle momenten kunnen creëren en viert de moed die het vraagt om je talenten te delen.

“‘Midnight Opus’ is een verhaal dat de vreugde viert van iets bijzonders doen voor de mensen die je tegenkomt in je leven. We weten allemaal hoe geweldig het voelt om het middelpunt te zijn van een klein gebaar van vriendelijkheid – of dat nu een attent cadeau of een bemoedigend woord is – en we wilden die onbeschrijfelijke emotie tot leven brengen," aldus Jo Shoesmith, Global Chief Creative Officer bij Amazon.

Ed Smith, General Manager van EU Integrated Marketing bij Amazon, voegde hieraan toe: "Ik vind het geweldig dat onze groep van attente en vindingrijke klanten de inspiratie voor onze campagne vormt. We voelen ons vereerd om zelfs een kleine rol te spelen in het mogelijk maken van deze momenten van verbinding en vrijgevigheid. We hopen dat ‘Midnight Opus’ kijkers inspireert om deze feestdagen anderen te steunen en dat zij zich kunnen herkennen in het verhaal, of ze nu hun eigen dromen volgen of anderen helpen die van hen te verwezenlijken."

Amazon’s feestdagencampagne van 2024 is geproduceerd door het interne creatieve team van Amazon in samenwerking met productiebedrijf Hungry Man, en is geregisseerd door de bekroonde regisseur Wayne McClammy. De spot gaat vanaf 4 november live in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Ierland, Oostenrijk, België en Zweden, en vanaf 18 november in de VS en Canada, en zal tot eind december te zien zijn. De commercial wordt uitgezonden in een 30- en 60-secondenversie op TV, Video On Demand, online video en sociale media.


Bekijk, deel en/of embed de uitgebreide 90-secondenfilm zodra deze op 4 november live gaat HIER, en download stills uit de campagne HIER.

Meer binnen de rubriek Pr, marketing, communicatie en sales