De Rotterdamse juwelier Brunott heeft met Black Friday meer dan dan vijfduizend euro ingezameld voor goede doelen. Dit deden zij door 5% van iedere aankoop, zowel online als in de winkel, te doneren aan een goed doel. Dit deden zij omdat het de laatste keer is dat de juwelier deelneemt aan Black Friday, als startschot van een duurzamere bedrijfsvoering.
Verschillende doelen
Klanten die een aankoop deden tijdens de Black Friday week kozen zelf het doel dat zij met hun aankoop wilden steunen. Op deze manier haalde Brunott voor € 2.081,70 op voor WeForest, € 1.073,17 voor Unicef en € 2.357,29 voor Stem zonder gezicht. Het bedrag kan zelfs nog verder oplopen. Een retourzending kost namelijk € 15,- en klanten kunnen hun Black Friday aankopen nog tot 30 dagen na aankoop terugsturen. Ook dit bedrag doneert Brunott vervolgens weer
Nieuwe acties
Eerder kon je in de aankondiging van de Black Friday Week bij Brunott lezen waarom zij dit jaar voor de laatste keer meededen met Black Friday. De juwelier wil zich vaker in gaan zetten voor een betere wereld. Vanwege het succes van deze actie is het niet uitgesloten dat wij dit vaker samen met klanten gaan doen, vertelt eigenaar Jonas Smets.
Dit is een origineel bericht van Maatwerk Online
Ga naar alle berichten van deze organisatie.