YouTubers van Prankster nemen kapitalisme op de hak

14 JUN 2018 07:30 | Het PR Bureau

Amsterdam 14 juni 2016 - Sparen voor later? Dat kan altijd nog. Veel geld winnen? Nee, doe mij maar een mooie reis. Dat zijn gedachtes van de millennials, die volgens onderzoek van goededoelenloterij Raffld massaal een bucketlist hebben en reizen en avontuur veel belangrijker vinden dan geld. Gisteren lieten de YouTubers van Prankster zien dat het inderdaad niet om een goed gevulde bankrekening gaat. Zij namen het kapitalisme op de hak en projecteerden de slogan ‘F*ck money, Make memories’ op verschillende gebouwen op de Zuidas. De leden van Prankster  staan erom bekend ver te gaan voor hun video’s. Hoe extremer, hoe beter. Het levert ze een vaste groep kijkers en ruim 800.000 subscribers op YouTube op.

Raffld is de eerste loterij die in bijna 30 jaar de Nederlandse loterijmarkt uitbreidt. Deze eerste ‘experience loterij’ ter wereld, keert geen geld uit en richt zich uitsluitend op belevenissen voor millennials. Spelers krijgen elke week de kans om unieke ervaringen te winnen samen met hun vrienden terwijl ze geld inzamelen voor het goede doel. De helft van de prijs van een lot gaat naar een van de vier aangesloten (of alle) goede doelen, die de deelnemer zelf kiest.

Raffld liet door Ruigrok NetPanel onderzoek uitvoeren onder hun doelgroep. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat ervaringen er bij deze generatie meer toe doen dan geld. Millennials hebben massaal een bucketlist en hebben reizen en avontuur hoog op hun lijstje staan.  Vooral (verre) reizen zijn populair.

Over Raffld Raffld is de eerste loterij in bijna 30 jaar die de Nederlandse loterijmarkt uitbreidt. Raffld, de eerste ‘experience loterij’ ter wereld, keert geen geld uit en richt zich uitsluitend op belevenissen voor millennials. Spelers krijgen elke week de kans om unieke ervaringen te winnen samen met hun vrienden terwijl ze geld inzamelen voor het goede doel. De helft van de prijs van een lot gaat naar een van de vier aangesloten (of alle) goede doelen, die de deelnemer zelf kiest. Raffld verloot iedere week belevenissen in verschillende categorieën, zoals ‘recharge break’, ‘city all access’ en ‘bucketlist tickets’. In het prijzenpakket vinden deelnemers onder meer; walvissen en dolfijnen spotten op een privéjacht in Tenerife, magische ballonvlucht en kameelrit in Marrakesh, ‘s werelds grootste technofeest in Zürich of ultiem ontspannen bij luxe yoga retreat op Ibiza. De trekking van Raffld vindt elke week plaats op vrijdag om 19.00 uur en meespelen gebeurt via de app. Raffld is onderdeel van Lottovate, die spelers de digitale loterijervaring laat herontdekken en daarmee meer geld voor goede doelen bijeen brengt. Lottovate maakt deel uit van de ZEAL groep. ZEAL is gevestigd in Londen, Verenigd Koninkrijk en zijn aandelen worden verhandeld op de Prime Standard van de Frankfurt Stock Exchange. Volg Raffld op Facebook, Instagram en Twitter. Onderzoeksverantwoording Het onderzoek is uitgevoerd door Ruigrok Netpanel onder 1043 Nederlandse millennials tussen de 22 en 36 jaar. Het onderzoek heeft tussen 26 april en 2 mei 2018 plaatsgevonden. Voor meer informatie en/of (interview)aanvragen: Het PR Bureau Maartje van Engelen E maartje@hetprbureau.nl T 020 670 22 32

Dit is een origineel bericht van Het PR Bureau

Meer binnen deze rubriek