Softwarebedrijf betreedt Nederlandse markt met miljoeneninjectie

10 OKT 2017 10:00 | Het PR Bureau

Mond-tot-mondplatform voor kaartverkoop haalt 18,5 miljoen op en integreert met Paylogic

Londen, 10 oktober 2017 – Softwarebedrijf Verve is vanaf vandaag actief in Nederland. De Engelse startup ontwikkelt toonaangevende software voor ambassadeursprogramma's binnen de evenementenbranche. Fans worden ambassadeurs die exclusieve ervaringen ontvangen in ruil voor kaartverkoop aan vrienden. Verve krijgt met een financiering van 18,5 miljoen dollar en de integratie met Paylogic een kickstart in Nederland. Het huidige klantenpakket bestaat onder meer uit Live Nation en Nederlandse launching partners als Alda en Decibel.

Europa veroveren

Liam Negus-Fancy, mede-oprichter en directeur Verve: “Het idee voor Verve is ontstaan toen we zagen dat de meeste mensen naar een concert gaan puur en alleen omdat zij door een vriend worden uitgenodigd. Met ons mond-tot-mondplatform voor kaartverkoop maken we dit principe inzichtelijk, zodat iedereen ervan kan profiteren. Ambassadeurs, vrienden van ambassadeurs en evenementenorganisaties. We kijken ernaar uit om Europa verder te veroveren en nieuwe integraties met grote ticketbedrijven te realiseren.”

Al 500.000 verkochte kaarten

Verve is binnen een jaar significant gegroeid van 170 naar 450 klanten binnen de evenementenbranche. De aangesloten ambassadeurs hebben samen meer dan 500.000 tickets wereldwijd verkocht. De totale financiering, die nu op 28,5 miljoen dollar staat, gebruikt Verve om verder te groeien binnen de internationale sector van live entertainment en uit te breiden naar andere branches.  

Integratie met Paylogic

De Europese groei van Verve wordt versneld door samenwerkingen met grote ticketbedrijven, zoals Paylogic in Nederland. Hierdoor kunnen deze bedrijven hun aanbod vergroten, huidige klanten beter bedienen en nieuwe klanten aantrekken.

Jan Willem Van der Meer, CEO Paylogic: “We integreren graag met toonaangevende technologieën die onze klanten helpen meer fans te bereiken. Een combinatie van mond-tot-mondreclame door het platform van Verve met een naadloze kaartverkoop via Paylogic zorgt ervoor dat wij onze klanten het beste ambassadeursprogramma binnen de evenementenbranche kunnen aanbieden.”   

Over Verve

Verve (voorheen bekend als StreetTeam) biedt software voor het bouwen van een mond-tot-mondplatform voor kaartverkoop en zorgt ervoor dat evenementen wereldwijd hun grootste fans als ambassadeurs kunnen inzetten.De ambassadeurs verkopen tickets aan hun vrienden in ruil voor beloningen als gratis toegang tot evenementen of de mogelijkheid om een VIP-beleving te krijgen op locatie. Klanten van Verve bestaan onder meer uit Alda, Decibel, Bestival, Reading & Leeds, Benicassim, Tinderbox, Les Ardentes, Bergenfest and Secret Solstice Live Nation, AEG, Bonnaroo, Spring Awakening, Digital Dreams, EDC en Electric Zoo.

Kijk voor meer informatie over Verve op www.verve.co

--- EINDE PERSBERICHT ---

Voor meer informatie en fotografie:

Meer binnen de rubriek Uitgaan/feesten/festivals/evenementen