Europ Assistance Belgium migrates their B2C portfolio to Axon

25 NOV 2022 15:30 | Keylane

Dutch version below

Europ Assistance Belgium (EAB) is part of the Europ Assistance Group, the inventor of assistance insurance. Founded in 1963, the Europ Assistance Group is in action all over the world to help both private and business customers 24 hours a day, 365 days a year in exceptional or everyday situations.  

Axon is Keylane’s end-to-end SaaS solution for insurers, which works to improve their digital capabilities. And, with 12 upgrades per year, empowers quick responses to market demands. 

A successful partnership 

EAB and Keylane began their partnership with the implementation of the Keylane Axon platform in early 2022. Following up on that success, EAB migrated its existing products into Axon, totalling over 220,000 policies. In the final stage of the project, which is to be completed in early 2023, EAB will migrate all its B2B products into Axon. 

By migrating to Keylane’s Axon platform, EAB are further empowered to reduce IT costs and consolidate their application architecture. And, Keylane’s Axon platform delivers EAB a reduced time to market, increased operational efficiency and full adherence to market standards.  

“Axon has a logical, user-friendly layout and is great to handle and navigate. We hope to benefit from new Axon developments a well as from the partnerships with other Axon clients. Of special note is that we can now go much further on the STP side of things, and further on digitalisation, enabling us to fully meet the expectations of our clients.”

Kristof Vermoesen, Claims handling & Control Manager at EAB

“We are thrilled to fulfil EAB’s needs as the first country to join us within the EA group, as we continue to drive innovation in the insurance industry with adaptive, agile and future-ready platforms like Axon. By migrating to Keylane’s Axon platform, EAB has reached a major milestone and is further empowered to position the EA groups 7,000+ employees and 38 local companies as an international presence alongside their valued customers and impressive network of 425,000 partners”, said Ron van den Broek, CEO Property & Casualty at Keylane."

Ron van den Broek, CEO Property & Casualty at Keylane

Committed to their customers 

EAB leads by example with its commitment to customer satisfaction, which is further solidified through their SaaS-powered partnership with Keylane, helping EAB to reaffirm their core commitments: be present and serve customers wherever they are, in both normal and exceptional times. 

About Europ Assistance Belgium

Europ Assistance is close to their customer thanks to its extensive local network and call center based in Brussels. But Europ Assistance is also present all over the world thanks to its strong international network, its correspondents and professional partners present in the whole world, ready to intervene at every moment to help their customer as soon as possible.

About Keylane 

Keylane is a leading SaaS platform provider for the insurance and pension industry. Keylane empowers the insurance and pension industry to transform their business and achieve their goals through innovative solutions that redefine how insurance software works. Over 225 customers across Benelux, Nordics and DACH regions run their business on Keylane platforms.

---------------

Dutch version

Europ Assistance Belgium (EAB) maakt deel uit van de Europ Assistance Groep, de bedenker van de bijstandsverzekering. Opgericht in 1963, is de Europ Assistance Groep overal ter wereld aanwezig om zowel particuliere als zakelijke klanten 24 uur per dag, 365 dagen per jaar te helpen in uitzonderlijke of alledaagse situaties.

De Europ Assistance Group biedt momenteel zijn diensten aan in 208 landen en heeft 80 bedrijven in 38 landen. 

Axon is Keylane's end-to-end SaaS-oplossing voor verzekeraars, die bijdraagt aan het verbeteren van hun digitale mogelijkheden. Samen met 12 upgrades per jaar, creëert dit de mogelijkheid om snel te reageren op vragen uit de markt. 

Een succesvol partnerschap 

EAB en Keylane begonnen de samenwerking met de implementatie van het Keylane Axon platform begin 2022. Na dat succes heeft EAB nu hun bestaande producten gemigreerd naar Axon, met in totaal meer dan 220.000 polissen. In de laatste fase van het project, die begin 2023 afgerond moet zijn, zal EAB al hun B2B-producten naar Axon migreren. 

Door te migreren naar Keylane's Axon platform, is EAB in staat om de IT kosten te verminderen en hun applicatie architectuur te consolideren. En Keylane's Axon platform levert EAB een kortere time-to-market, verhoogde operationele efficiëntie en volledige naleving van de marktstandaarden.  

"Axon heeft een logische, gebruiksvriendelijke lay-out en is uitstekend te hanteren en te navigeren. We hopen te profiteren van nieuwe Axon-ontwikkelingen en van de partnerschappen met andere Axon-klanten. Van bijzonder belang is dat we nu veel verder kunnen gaan op het gebied van STP en digitalisering, waardoor we volledig aan de verwachtingen van onze klanten kunnen voldoen."

Kristof Vermoesen, Schade behandeling & Control Manager bij EAB

"We zijn verheugd om aan de behoeften van EAB te voldoen dat als eerste land van de EA groep onze Axon applicatie gebruikt. Dit aangezien we innovatie in de verzekeringssector blijven stimuleren met adaptieve, wendbare en toekomstgerichte platformen zoals Axon. Door te migreren naar Keylane's Axon platform heeft EAB een belangrijke mijlpaal bereikt en is het verder in staat om de positie van de EA groep, met hun 7.000 werknemers en 38 lokale bedrijven, te positioneren als een internationale aanwezigheid naast hun gewaardeerde klanten en indrukwekkende netwerk van 425.000 partners".

Ron van den Broek, CEO Schadeverzekeringen bij Keylane

Toegewijd aan hun klanten 

EAB geeft het goede voorbeeld met haar engagement voor klantentevredenheid, wat nog versterkt wordt door hun SaaS-gebaseerd partnerschap met Keylane, wat EAB helpt om haar kernverbintenissen te bevestigen: aanwezig zijn en klanten bedienen waar ze zich ook bevinden, zowel in normale als in uitzonderlijke tijden. 

Over Europ Assistance België

Europ Assistance is dicht bij zijn klant dankzij haar uitgebreide lokale netwerk en callcenter in Brussel. Maar Europ Assistance is ook overal ter wereld aanwezig, dankzij haar sterke internationale aanwezigheid, haar correspondenten en professionele partners die aanwezig zijn in de hele wereld, klaar om op elk moment tussen te komen om zijn klant zo snel mogelijk te helpen.

Over Keylane 

Keylane is een toonaangevende SaaS-platformleverancier voor de verzekerings- en pensioensector. Keylane stelt de verzekerings- en pensioensector in staat om hun bedrijf te transformeren en hun doelstellingen te bereiken via innovatieve oplossingen die de manier waarop verzekeringssoftware werkt herdefiniëren. Meer dan 225 klanten in de Benelux, Nordics en DACH regio’s runnen hun bedrijf op Keylane platformen.

Meer binnen de rubriek Economie en geld