Reinier van Leuken
Aanleiding:
Toch geen Apple Car meer in de maak: ontwikkeling gestopt | RTL Nieuws
De auto-industrie bevindt zich midden in een historische digitale transformatie. Auto's zijn inmiddels computers op wielen die zelfs zichzelf steeds meer besturen. Deze ontwikkelingen maken het veiliger, duurzamer, persoonlijker en voor sommigen wellicht ook leuker om in een auto te rijden, en voor anderen juist onzeker of eng. Daar komt de snelle adoptie van AI en bijbehorende terughoudendheid nog eens bovenop.
Des te belangrijker voor fabrikanten om de waarde van deze nieuwe, slimme voertuigen en hun geavanceerde, verbonden functies effectief te communiceren en vertrouwen te winnen om mensen mee te nemen naar de toekomst van transport.
Recent wereldwijd onderzoek laat zien dat slechts 47% van de consumenten overweegt om in een auto met zelfrijdende technologie te rijden en deze aan te schaffen. Een veel groter deel (meer dan 80%) hecht echter waarde aan AI-ondersteunde veiligheidsvoorzieningen zoals radarcamera's, real-time sensoren en waarschuwingssystemen. Veiligheid en vertrouwen zijn dan ook cruciaal in de weg voorwaarts van de zelfrijdende auto.
Dit is een origineel bericht van Salesforce
Ga naar alle berichten van deze organisatie.