Airbridge Equity Partners verwerft belang in customer feedback specialist Survicate

20 JUL 2021 14:14 | Airbridge Equity Partners

De Amsterdamse Investeringsmaatschappij Airbridge Equity Partners heeft een minderheidsbelang verworven in Survicate, wereldwijd een van de leidende softwarebedrijven op het gebied van customer survey feedback tools. Survicate verwerkt maandelijks bijna vijf miljoen digital customer insights voor klanten over de hele wereld. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Het in 2013 opgerichte Survicate is gespecialiseerd in toepassingen waarmee bedrijven of instellingen hun klanten om feedback kunnen vragen over bijvoorbeeld hun producten, prijzen of service. Hiermee kunnen ze beter inspelen op de behoeften van hun doelgroepen. Met het platform van Survicate kunnen bedrijven met behulp van onder meer enquêtes via email, vragenlijsten op websites en apps, directe conversaties met klanten, feedback buttons of een Net Promotor Score op basis van meer dan 125 templates meten hoe hun klanten hun producten, diensten of service beoordelen.

Customer feedback

Rick van Boekel, mede-oprichter en partner bij Airbridge Equity Partners: “Customer feedback wordt steeds belangrijker om je concurrentiepositie te versterken. Met het platform van Survicate kunnen bedrijven en instellingen hun klanten en gebruikers beter leren kennen. Zo kunnen zij hun producten, diensten en service optimaliseren en dat geeft ze een enorm concurrentievoordeel. De beste manier om te groeien is tenslotte goed naar je klanten luisteren.”

Kamil Rejent, oprichter en CEO van Survicate: “Wij zijn heel blij met Airbridge Equity Partners als investeerder. Zij hebben zelf als ondernemers veel ervaring opgedaan bij het uitbouwen van hun eigen bedrijven en beschikken over een professioneel kernteam dat ons onder meer kan helpen bij het verbeteren van onze internationale digital marketing & sales strategie. Hierdoor hebben we naast een financier ook een partner gevonden die ons met kennis, ervaring en netwerk kan helpen onze producten te verbeteren en onze positie nog verder te versterken.”

Vijf miljoen digital customer insights per maand

Van Boekel: “Survicate helpt haar klanten om op een professionele en schaalbare manier customer feedback te verzamelen. Het gaat daarbij nu al om zo’n vijf miljoen digital customer insights per maand door klanten van diverse internationale bedrijven, zowel B2B als B2C.” Het bedrijf wist haar omzet in de afgelopen jaren elk jaar te verdubbelen. Klanten zijn onder meer Aegon, Nationale Nederlanden, Sonos, HP, HubSpot, Pizza Hut, Icelandair en Harvard University. Van Boekel: “Survicate biedt een gebruiksvriendelijk platform en heldere, direct toepasbare data. Het Saas-based businessmodel, dat naast een gratis optie verschillende betaalde premium lidmaatschappen biedt, is een belangrijke driver voor de snelle groei van het bedrijf. Wij zijn blij dat we een rol kunnen spelen bij deze groei.”

Over Survicate

Survicate is in 2013 opgericht en biedt een mondiaal toonaangevend platform voor het verzamelen van customer feedback. Het bedrijf is gevestigd in Warschau (Polen). Survicate heeft ongeveer 500 klanten waaronder een aantal aansprekende bedrijven en instellingen als Pipedrive, Weex, Hubspot, Indeed, Pizza Hut, Sonos, Sendgrid, HP, Aegon, Nationale Nederlanden en Harvard University.

Zie ook: www.survicate.com

Over Airbridge Equity Partners

Airbridge Equity Partners (AEP) is 2017 opgericht en richt zich op groeifinanciering van technologie gedreven scale-ups in Europa. AEP investeert in zowel B2B als B2C en heeft investeringen in Nederland (o.a. Knowingo+, ChannelEngine, DAN.com, Doppio, Wonderkind, Join Marketing & Roam.ai), Verenigd Koninkrijk (Vintage Cashcow, UENI, Tifosy), Duitsland (AX-Semantics, TravelCircus, Moebel24), Italië (Data Appeal) en Tsjechië (Smartlook).

Zie ook: https://airbridge.nl/

Neem voor meer informatie contact op met: MI7 Media Intelligence | Mischa van de Woestijne | + 31 (0)6 2470 42 05 | mischa@mi7.nl

Meer binnen de rubriek Informatica voor bedrijven en professionals