Intermarché, een van de populairste winkelketens in Frankrijk, toont haar voortdurende inzet voor meer duurzaamheid door als eerste in Frankrijk te kiezen voor SIG SwiftCap Linked doppen op SIG’s kartonnen verpakkingen. Deze belangrijke stap heeft betrekking op Intermarché’s gehele huismerk sappenportfolio van ongeveer 20 SKU's.
Het vruchtensap voor het huismerk Paquito dat in de Intermarché-vestigen wordt verkocht, wordt geproduceerd door Agromousquetaires, de agro-industriële tak van de Les Mousquetaires-groep.
Intermarché zal ook overstappen op een verpakkingsmateriaal uit de SIG Terra-portfolio, hetgeen bijdraagt aan het verminderen van het gebruik van fossiele kunststoffen. De SIG Terra-portfolio bestaat uit een reeks duurzamere verpakkingsoplossingen met verschillende structuren: zonder aluminiumlaag, met hernieuwbare, forest-based materialen en/of gerecyclede materialen.
De polymeren in SIG Terra verpakkingsmateriaal dragen bij aan de transitie naar hernieuwbare forest-based polymeren met behulp van een gecertificeerde massabalansbenadering. SIG gebruikt tallolie als grondstof voor de productie van deze polymeren. Tallolie is een bijproduct van de papierindustrie, waardoor het gebruik van grondstoffen uit landbouwgewassen wordt vermeden. De polymeren zijn gecertificeerd door ISCC PLUS. De ultradunne aluminiumfolie die wordt gebruikt in het verpakkingsmateriaal beschermt de inhoud tegen licht en zuurstof en is gecertificeerd volgens de ASI-norm (Aluminium Stewardship Initiative).
Intermarché heeft dankzij deze samenwerking met SIG een primeur voor de Franse sappenmarkt in de strijd tegen het milieuvervuilende plastic afval. De overstap naar aan het pak vastgemaakte doppen komt ruim voor de EU-deadline voor Single-Use Plastics van juli 2024 en zal dan ook worden toegejuicht door zowel consumenten als regelgevers. De vastgemaakte doppen kunnen eenvoudig met de rest van de kartonnen verpakking worden weggegooid en gerecycled.
De aan het pak vastgemaakte doppen van SIG hebben geen effect op het gemak voor de consument en bieden dankzij de sterkte bevestiging een gemakkelijke schenk- en drinkervaring. Ze zijn ook te gebruiken in bestaande SIG-afvul- en sluitmachines. Dit betekent dat overstappen op de nieuwe doppen geen grote investering vergt en toont de flexibiliteit en het aanpassingsvermogen die nodig zijn om klanten ervan te verzekeren dat de verpakkings- en afvuloplossingen van SIG een veilige investering voor de toekomst zijn.
De beslissing om de sappen van de merken Paquito en MERCI! te lanceren met de twee innovaties van SIG, past uitstekend bij he belang dat het bedrijf hecht aan verantwoord ondernemen. Het maatschappelijk verantwoorde merk van Intermarché, ‘Les éleveurs vous disent MERCI!’ (‘De telers zeggen dank u!’) gaat over teruggeven. De producten bieden consumenten de mogelijkheid om telers te steunen met een betere beloning. MERCI! zet zich ook in voor het milieu, de maatschappij en dierenwelzijn. MERCI! sappen zullen verkrijgbaar zijn in SIG PremiumBloc kartonnen verpakkingen van 1.000 ml en Paquito in 750 ml en 1.000 ml.
Arnaud Allain, strategie- en ontwikkelingsdirecteur Agromouquetaires in Montgiscard: "Als onderdeel van onze gerichte en duurzame strategie is het vervangen van plastic door hernieuwbare materialen een van onze prioriteiten. We hebben ambitieuze MVO-doelstellingen opgesteld en we zijn vastbesloten deze te verwezenlijken. Door als eerste in Frankrijk gebruik te maken van SIG's vastgemaakte doppen en door over te stappen op het verpakkingsmateriaal SIG Terra, helpen we het verbruik van fossiele grondstoffen te verminderen en de impact op het milieu te verkleinen."
Mélanie Révolte, Marketing Manager France, Benelux bij SIG: "Door te kiezen voor onze tethered caps en SIG Terra verpakkingsmateriaal, toont Intermarché opnieuw haar betrokkenheid als het gaat om duurzaamheid. Wij willen Intermarché helpen bij het voldoen aan de wettelijke eisen en aan de groeiende vraag van consumenten naar duurzame verpakkingen. Klanten van de merken Paquito en MERCI! kunnen ook helpen om verantwoord te handelen door lokale boeren te helpen."
SIG’s tethered caps en het SIG Terra-assortiment passen in SIG's routekaart om een 'netto positief' bedrijf te worden door meer bij te dragen aan de maatschappij en het milieu dan het bedrijf eruit haalt.
Fotobijschrift:
Intermarché, een van de populairste winkelketens in Frankrijk, toont haar voortdurende inzet voor meer duurzaamheid door als eerste in Frankrijk te kiezen voor SIG SwiftCap Linked sluitingen op SIG's kartonnen verpakkingen. Deze belangrijke stap heeft betrekking op hun hele portfolio van huismerksappen met ongeveer 20 SKU's.
Beeld: SIG
Einde persbericht
Dit is een origineel bericht van Sig Combibloc