Arno Rutte nieuwe voorzitter Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA)

01 OKT 2021 06:30 | STIVA Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie

Het bestuur van de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft per 1 oktober mr. Arno Rutte benoemd als nieuwe voorzitter.

 Arno Rutte (1972) is zeven jaar Tweede Kamerlid geweest voor de VVD-fractie. Daarvoor was hij onder meer gemeenteraadslid in de gemeente Groningen en werkzaam bij Menzis en de rechtbank Groningen. Op dit moment is hij als consultant en public affairs adviseur actief op het terrein van de zorg.

STIVA is bekend van o.a. ‘Geniet, maar drink met mate’, de BOB-campagne en ‘Geen 18, geen alcohol’. Daarnaast is STIVA actief op het gebied van zelfregulering van alcoholreclame via de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken en is het partner van het Nationaal Preventie Akkoord.

Arno Rutte: “Ik ben altijd persoonlijk gemotiveerd geweest om alcoholmisbruik tegen te gaan. In mijn rol als voorzitter van STIVA kan ik daar extra stappen in zetten. Het is mooi om te zien dat overmatig en zwaar drinken de afgelopen twintig jaar bijna gehalveerd is en dat in de auto stappen met teveel drank op in Nederland ‘not done’ is. Ik ben ervan overtuigd dat er nog meer kan gebeuren en dat STIVA daar een belangrijke rol in gaat vervullen.”

STIVA-directeur Peter de Wolf: ‘’STIVA is erg verheugd dat wij Arno Rutte bereid hebben gevonden om voorzitter van STIVA te worden. Met zijn ervaring en deskundigheid gaat hij een grote bijdrage leveren aan het realiseren van de doelen van STIVA en hopen wij dat verantwoorde alcoholconsumptie nog meer de norm gaat worden dan het nu al is.”

Over STIVA Verenigd in de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) leveren de Nederlandse producenten en importeurs van bier, wijn en gedistilleerde dranken een actieve bijdrage aan het bevorderen van verantwoorde alcoholconsumptie en het terugdringen van alcoholmisbruik. Tevens bevordert STIVA een maatschappelijk verantwoord marktgedrag door coördinatie van en communicatie over de zelfregulering die de bedrijfssectoren realiseren aan de hand van de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken (RvA.)

Meer binnen de rubriek Pr, marketing, communicatie en sales