Canal Digitaal laat klanten een maand gratis kennismaken met televisie

05 JUL 2018 16:24 | Canal Digitaal B.V. / M7 Group S.A.

Canal Digitaal, de Nederlandse aanbieder van televisie, wil met de introductie van de twee nieuwe abonnementen Vol en Bomvol nieuwe consumenten bereiken, namelijk die consumenten die relatief weinig tv-kijken of vooral uitgesteld kijken, maar toch het beste van live tv bij de hand willen hebben.

De abonnementen Vol en Bomvol zijn alleen online via de Canal Digitaal-website verkrijgbaar. Hiermee kan de consument binnen 2 minuten televisiekijken via de smartphone, tablet en/of laptop. De eerste maand is gratis, daarna zijn de abonnementskosten respectievelijk € 9,95 voor Vol en € 14,95 voor Bomvol (inclusief FOX Sports Eredivisie 1 HD).

Beide abonnementen geven ook toegang tot het volledige satelliettelevisieaanbod. Na de maand gratis kijken ontvangt de consument de smartcard die nodig is om zelf het satellietproduct te installeren.

Met deze nieuwe flexibele dienst vervult Canal Digitaal een klantbehoefte in de veranderende tv-markt. Onderzoek heeft aangetoond dat meerdere typen consumenten interesse hebben in dit product. Bijvoorbeeld de wat jongere consumenten die weinig live tv kijken omdat ze vooral online programma’s terugkijken op momenten dat het hen past. Of consumenten die willen besparen op hun duurdere vaste abonnement. Met de Canal Digitaal TV App hebben consumenten al het moois van live tv toch onder handbereik en kunnen ze bovendien programma’s tot zeven dagen terugkijken. Ook is het mogelijk om programma’s van mobiele apparaten naar een televisie te streamen via Chromecast en AirPlay.

Canal Digitaal is onderdeel van M7 Group S.A. (hierna M7). M7, gevestigd in Luxemburg, is een van Europa’s snelst groeiende aanbieders van satelliet- en IP-diensten voor consumenten en de zakelijke markt. M7 voert de volgende consumentenmerken: Canal Digitaal en Online.nl in Nederland, TV Vlaanderen in Vlaanderen, TéléSAT voor het Franssprekende deel van België, HD Austria in Oostenrijk, Skylink voor Tsjechië en Slowakije en sinds kort Diveo voor de Duitse markt. Vandaag de dag bedient M7 ruim 3 miljoen huishoudens met honderden tv- en radiozenders via satelliet en internet in digitale en HD-kwaliteit. Sinds 2011 biedt M7 haar klanten in Nederland en België ook breedband- en telefoniediensten aan.

Meer binnen de rubriek Voetbal