Op 25, 26 en 27 augustus 2023 doet het Formule 1-circus weer het Circuit Zandvoort aan. ANP Business licht een aantal berichten hierover uit.
Op 5 juli oordeelde de Raad van State dat de activiteiten en evenementen op Circuit Zandvoort mogen doorgaan. Enkele natuur- en milieuorganisaties waren het niet eens met vergunningen en waren daartegen in hoger beroep gegaan bij de Afdeling bestuursrechtspraak. Over de uitspraak schreef de Raad van State dit persbericht.
Als sportevenement scoort de Grand Prix hoger op de imagofactor kwaliteit dan de Marathon van Rotterdam en de Amstel Gold Race. Dat blijkt uit het Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Merkadviseur Hendrik Beerda staat stil bij de rol van Heineken: “Als titelsponsor van de Dutch Grand Prix kan Heineken niet alleen het internationale kwaliteitsimago versterken, maar ook wat betreft dynamiek, sfeer en stoerheid kan de bierbrouwer merkwaarde lenen van het Zandvoortse racespektakel. Het toch al magere duurzaamheidsimago van Heineken zal door sponsoring van de autosport echter geen positieve impuls krijgen.’
Voor wie geen tickets heeft kunnen bemachtigen en toch het gevoel van een F1-coureur wil ervaren, is er de McLaren Formule 1 Team-Tour. Formule 1-fans kunnen hier hun virtuele racekunsten laten zien in de racesimulators van het McLaren Racing team. De beste sim-racer van de tour wint een VIP-tour bij het McLaren Shadow esports-team en hun trainingsfaciliteiten in het Verenigd Koninkrijk. McLaren Racing grijpt hiermee de kans om in contact te komen met Nederlandse Formule 1-liefhebbers. De tour is al even bezig, maar strijkt op 24 en 25 augustus neer in Utrecht.
Dit is een origineel bericht van ANP Persportaal
Ga naar alle berichten van deze organisatie.