Podium Bureau voor Educatieve Communicatie en Wijzer in geldzaken hebben maandag 5 juli een internationale Comenius EduMedia Award gewonnen voor hun interactieve online lessen over omgaan met geld. Het Duitse Genootschap voor Pedagogiek en Informatie reikt de awards jaarlijks uit aan innovatieve multimediale onderwijsproducten.
Suzanne Elferink, programmamanager onderwijs Wijzer in geldzaken: “We zijn heel trots op deze Europese onderwijsprijs. Het laat zien dat het lesprogramma zich onderscheidt op het gebied van technologie, didactiek, inhoud en vormgeving. Met de digitalisering van de geldlessen hebben we ons onderwijsaanbod toekomstbestendig gemaakt.”
Aan het begin van de les maakt de leerkracht voor de klas een unieke code aan. Na de start van de les met een korte animatie, loggen de leerlingen met deze code in op hun eigen device en maken individueel of in tweetallen digitale opdrachten. Doordat leerlingen dezelfde unieke code gebruiken, kan de leerkracht alle antwoorden van de klas in een dashboard bekijken en real-time zien wanneer leerlingen de les hebben voltooid.
Na afronding van de digitale les toont de leerkracht de antwoorden van de leerlingen op het digibord. Ook de eigen mening van leerlingen wordt via het dashboard visueel inzichtelijk. Welke financiële keuzes maken de leerlingen, waar sparen ze voor? En hoe denken ze over geldzaken? Aan de hand van de antwoorden van de leerlingen kan de leerkracht met de klas in gesprek gaan over verantwoord financieel gedrag.
De lessenserie voor het basisonderwijs is gratis te gebruiken via https://themalessen.geldlessen.nl/.
De Comenius Awards worden jaarlijks toegekend aan multimediaproducten met een grote didactische waarde. Toekenning van de Comenius-onderscheidingen vindt plaats door GPI, Die Gesellschaft für Pädagogik und Information uit Duitsland, met juryleden uit de pedagogische wetenschappen uit negen verschillende landen.
Dit is een origineel bericht van Podium
Ga naar alle berichten van deze organisatie.