Hoewel voorheen vooral ouderen op e-bikes te zien waren, zijn ze nu niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Maar scooters blijven ook nog gewoon bestaan. ANP Business selecteert persberichten en expertquotes over deze motorfietsen.
De helft van de e-bike kopers heeft zijn of haar keuze voor een e-bike al vroegtijdig gemaakt en kan tijdens het aankoopmoment niet meer beïnvloed worden, blijkt uit de jaarlijkse GfK E-bike Monitor 2022.
“Gemeenten terecht terughoudend met verstrekken e-bikes”, schrijft Inge Scherpenzeel van Wolters Kluwer Schulinck in een expertquote. “E-bikes zijn al lang niet meer specifiek bedoeld voor mensen met een beperking. Veel mensen gebruiken een elektrische fiets om naar het werk of school te gaan of te recreëren.”
Volgens Billy van den Ende, Enviolo, vergroot de e-bike sociale contacten onder jongeren. “Het verbieden van e-bikes onder jongeren om overgewicht tegen te gaan zal niet alleen dramatisch uitpakken voor de fysieke gezondheid, maar voornamelijk ook voor hun mentale gezondheid.”
Er zitten enorme verschillen in de premies die verzekeraars vragen voor een scooterverzekering. De leeftijd en woonplaats van een verzekerde kunnen leiden tot een verschil van meer dan 6.500 euro per jaar. Vooral jongeren in de grote stad betalen de hoofdprijs. Dat blijkt uit onderzoek van scooterverzekering.nl onder drie grote verzekeraars.
Dit is een origineel bericht van ANP Persportaal
Ga naar alle berichten van deze organisatie.