Hilversum, 21 maart, 2017 – Uit het GfK Formule Rapport blijkt dat Etos dit jaar door de consument is uitgeroepen tot best gewaardeerde drogisterij. Met een gemiddeld rapportcijfer van een 8.06 wordt de Etos het best beoordeeld door de consument. Op de aspecten ‘netheid van de winkel’ (8.42), ‘kwaliteit van artikelen’ (8.28), ‘keuze drogisterij artikelen’ (8.01) en ‘aantrekkelijke aanbiedingen’ (7.99) wordt Etos het hoogste gewaardeerd. Zojuist heeft Etos de award in ontvangst mogen nemen. Vorig jaar was drogisterij D.I.O. de nr 1.
Erkenning vanuit de consument
De best gewaardeerde drogisterij is een erkenning vanuit de consument. Vijf drogisterijformules werden door hun eigen klanten beoordeeld op acht verschillende aspecten: deskundigheid personeel, keuze drogisterijartikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen.
Vooral op de aspecten ’aantrekkelijke aanbiedingen’ (7.6 in 2016 versus 8.0 in 2017), ’deskundigheid van personeel’ en ’keuze in drogisterijartikelen’ (beide 7.7 in 2016 en 8.0 in 2017) kreeg Etos een hogere waardering ten opzichte van vorig jaar.
Jan-Derek Groenendaal, General Manager bij Etos nam de titel erg blij in ontvangst in Nieuwegein, waar Etos met alle 500 winkelmanagers bijeen was. “We wilden deze titel heel graag terug en zijn blij dat we op alle aspecten zijn verbeterd, daar hebben we ook hard voor gewerkt. Al deze mensen in de zaal maken in de winkel het verschil en zetten de klant centraal. We zijn heel blij met een gemiddelde waardering van een dikke 8 en ook met het feit dat de klant ziet dat we scherpe en relevante promoties hebben neergezet”, aldus Derek-Jan Groenendaal.
Dit is een origineel bericht van GfK
Ga naar alle berichten van deze organisatie.