Klanten transformeren tot merkloyale fans belangrijkste drijfveer om productbeschikbaarheid te optimaliseren
Nedap heeft vandaag aangekondigd dat het toonaangevende Nederlandse modemerk Scotch & Soda hen heeft geselecteerd als strategische RFID-partner voor Europa en Noord-Amerika. Scotch & Soda zal Nedap's !D Cloud voorraadbeheerplatform inzetten in 162 winkels wereldwijd met als doel de nauwkeurigheid in de gehele supply chain te verhogen.
Een van de langetermijndoelstellingen van Scotch & Soda is het maximaliseren van de klantloyaliteit. Rik Kok, Procurement Director van Scotch & Soda licht toe: "We zijn al geruime tijd bezig met RFID. Nu is voor ons het moment om in te stappen, aangezien productbeschikbaarheid van vitaal belang is geworden om aan de toenemende vraag van de consument van nu te voldoen."
Toenemend belang van inzicht in voorraden als gevolg van COVID-19
Met winkels in de grootste steden ter wereld en verzending naar meer dan 70 landen, maakte de dynamiek van landen die in en uit lockdowns gaan het voor Scotch & Soda nog belangrijker om het zicht op voorraadniveaus binnen hun supply chain te optimaliseren. Op die manier kan de voorraad in de winkels en in de distributiecentra worden aangepast aan de lokale situatie.
Scotch & Soda kreeg ook te maken met een enorme verschuiving in winkelgedrag als gevolg van de pandemie. " Het hebben van één overzicht van de voorraad is cruciaal voor een succesvolle omnichannelstrategie. Het stelt ons in staat om onze online verkoopbare voorraad te vergroten, omdat we niet meer per sé vanuit onze distributiecentra hoeven te verzenden. We kunnen onze winkels nu gebruiken als mini-DC's en de voorraad van de winkelvloer en back-of-house ook gebruiken voor web order fulfilment", zegt Rik Kok.
Gefaseerde uitrol
Scotch & Soda start de RFID-implementatie in de fysieke winkels. Dit is het dichtst bij de consument, omdat daar de meeste transacties plaatsvinden. Goederen worden in de fabriek voorzien van een bronlabel, wat leidt tot volledige traceerbaarheid in de supply chain - van bron tot consument.
De !D Cloud oplossing van Nedap zorgt er niet alleen voor dat producten beschikbaar zijn voor de verkoop in de winkel, maar biedt ook de mogelijkheid om weborders snel te lokaliseren in de winkel. Op deze manier wordt de tijd die nodig is om een e-commerce order voor te bereiden tot een minimum beperkt.
De volgende stap wordt gezet in het nieuwe distributiecentrum van Scotch & Soda, waar efficiëntie en nauwkeurigheid optimaal moeten zijn.
Mindful fulfilment
Naast het ontwerpen van mooie kleding die goed voelt, is een van Scotch & Soda's topprioriteiten ook om de business te runnen met veel aandacht voor de planeet door elke dag meer verantwoorde keuzes te maken die de impact op het milieu verminderen.
Omdat RFID in realtime inzicht geeft in de voorraadniveaus in de hele toeleveringsketen, kunnen veiligheidsvoorraden tot een minimum worden beperkt. Hierdoor kan Scotch & Soda aan de vraag van de consument voldoen zonder te grote voorraden aan te leggen en uiteindelijk kledingstukken te verspillen.
Bruno Bakker, Business Development Manager bij Nedap Retail licht toe: "We zijn verheugd Scotch & Soda te verwelkomen in onze steeds groter wordende RFID-community. Ons team kijkt uit naar de samenwerking met dit mooie merk zodat we een volledig transparante supply chain kunnen creëren en merchandise eenvoudig beschikbaar kunnen maken."
Dit is een origineel bericht van Nedap
Ga naar alle berichten van deze organisatie.