Nedap iD Cloud wordt ingezet om omnichannel en voorraadzichtbaarheid mogelijk te maken
Nedap (AMS:NEDAP), de wereldwijde leider in RFID-oplossingen, is door Lindex geselecteerd om Nedap iD Cloud te implementeren. Lindex heeft als doel om de voorraadnauwkeurigheid te verhogen, wat leidt tot een hogere productbeschikbaarheid over alle kanalen. De uitrol omvat meer dan 400 Lindex-winkels in Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en Oost-Europa.
Als onderdeel van de implementatie zal Nedap Lindex voorzien van haar iD Cloud-platform om het voorraadbeheer te stroomlijnen en de klantervaring te verbeteren. Door RFID te gebruiken kan Lindex zijn voorraden nauwkeuriger volgen en beheren, wat leidt tot verbeterde beschikbaarheid van producten en minder tekorten.
Door RFID-technologie te adopteren, zet Lindex een essentiële stap in haar Digital Store Program, dat tot doel heeft producten en processen binnen de organisatie te digitaliseren. Florian Westerdahl, Head of Technology bij Lindex, zegt: "Als onderdeel van onze digitaliseringsstrategie moeten we elk item uniek kunnen identificeren. Dit leidt uiteindelijk tot volledige zichtbaarheid van het artikel in onze hele supply chain.
"We hebben Nedap geselecteerd vanwege hun bewezen staat van dienst, zowel in Scandinavië als op wereldniveau. De bewezen staat van dienst van het bedrijf, pragmatische aanpak, bereidheid om echt te onderzoeken en te begrijpen waar we naartoe willen en het duidelijke en transparante model hebben ook bijgedragen aan onze beslissing om onze RFID-reis met Nedap te beginnen. De onbeperkte toegang tot RFID-gegevens in iD Cloud legt de ideale basis om onze voorraadinformatie te optimaliseren over alle verkoopkanalen. Op deze manier hebben we altijd het juiste product beschikbaar zonder overvoorraad, zodat we aan de vraag van de klant kunnen voldoen op een duurzame manier."
De eerste stap in de Lindex RFID-reis omvat het verhogen van de voorraadnauwkeurigheid en het optimaliseren van de processen in de winkel. Met gemiddeld 40.000-50.000 items in de winkels zal Lindex significant minder tijd besteden aan het tellen en aanvullen van de winkelvloer. Met behulp van de iD Cloud-app ontvangen de medewerkers van Lindex winkels bijvulsuggesties op hun smartphone en worden ze naar het item geleid dat moet worden gepakt.
Bruno Bakker, Global Account Executive bij Nedap, zegt: "De samenwerking tussen Lindex en Nedap is een uitstekend voorbeeld van hoe technologie in dienst staat van mensen in plaats van andersom. We zijn trots dat Lindex samen met ons begint aan haar RFID-reis en we zullen altijd klaar staan om hen te helpen het maximale hieruit te halen om de productbeschikbaarheid op alle kanalen te maximaliseren
Dit is een origineel bericht van Nedap N.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.