Nedap geselecteerd door Amerikaanse retailer Carter's voor optimalisatie omnichannel

11 JAN 2022 08:34 | Nedap

Nedap (AMS:NEDAP), wereldwijde marktleider op het gebied van RFID-oplossingen, maakt bekend dat Carter’s, Inc. (NYSE:CRI) heeft gekozen voor Nedap’s iD Cloud-platform. Hiermee voorziet Noord-Amerika’s grootste retailer op het gebied van kleding en aanverwante producten voor baby's en jonge kinderen in haar behoeften RFID toe te passen in de in de VS. Het doel is om de algehele nauwkeurigheid van de voorraad te verbeteren, wat leidt tot omnichannel omzetgroei, hogere omzet en operationele efficiëntie. De uitrol naar alle winkels in de Verenigde Staten is in augustus 2021 voltooid.

Nedap iD Cloud is het enige schaalbare enterprise platform dat alle EPC voorraadgegevens en historische data van elk unieke artikel op één plaats verzamelt. Door te weten waar een artikel zich op welk moment bevindt in de supply chain met behulp van RFID technologie, wordt bij Carter's optimale voorraadzichtbaarheid bereikt. Dit is van belang om de beschikbaarheid van producten te verbeteren en tegelijkertijd de prijzen en kosten laag te houden. Dit leidt tot minder afprijzingen, minder verspilling en een hogere winstgevendheid. Ook vormt deze verbeterde productbeschikbaarheid de basis voor omnichannelconcepten zoals Click & Collect en Ship-from-Store.

Nu klanten steeds meer via verschillende kanalen winkelen, wordt de nauwkeurigheid van de winkelvoorraad steeds belangrijker. "Met RFID kunnen we een breder assortiment aanbieden aan onze klanten die kiezen voor afhalen in de winkel. Naast het verbeteren van de klantervaring is beter voorraadbeheer via RFID een belangrijk instrument om de winstgevendheid van onze retailactiviteiten te verhogen", aldus Andrew Tashiro, Senior Director Omnichannel bij Carter's.

Na marktonderzoek, waarbij verschillende softwareleveranciers werden vergeleken, koos Carter’s voor Nedap.  "De mogelijkheid om onze gegevens hier in de VS te hosten en lokaal ondersteund te worden, was essentieel voor onze implementatie. Uiteindelijk was de schaalbaarheid van het platform, waarmee we eenvoudig bestaande systemen konden koppelen en snel toegang kregen tot nauwkeurige voorraadgegevens, de doorslaggevende factor voor de keuze voor Nedap iD Cloud", aldus Tashiro.

De ondersteuning van het Nedap-team was essentieel voor een vlotte implementatie, waardoor Carter's de implementatie in meer dan 750 winkels in drie maanden kon voltooien. Het was voor Carter’s van cruciaal belang om te werken met een supportteam dat de tijd nam hun unieke behoeften en doelstellingen van goed te begrijpen.

Ailen Li, directeur van iD Cloud Platform, Noord-Amerika bij Nedap licht toe: "We zijn erg enthousiast om met zo'n iconisch merk samen te werken. Carter's is opgericht in 1865 en heeft een nog rijkere geschiedenis dan ons bedrijf, dat ook al sinds 1929 bestaat. Om decennialang relevant te blijven, is een langetermijnstrategie nodig, maar je moet ook in staat zijn om waar nodig te innoveren om tegemoet te komen aan de behoeften van de moderne consument. De synergie tussen beide bedrijven is een solide uitgangspunt geweest voor het bouwen van deze succesvolle samenwerking".

Over Nedap N.V. Nedap richt zich op het ontwikkelen en leveren van Technology for Life: technologische oplossingen waarmee mensen prettiger en succesvoller kunnen werken. Nedap N.V. is met ruim 800 medewerkers wereldwijd actief. De onderneming is opgericht in 1929 en sinds 1947 beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor is gevestigd in Groenlo, Nederland. --- Over Nedap Retail Nedap is wereldwijd marktleider in op RFID gebaseerde retailoplossingen met meer dan 10.000 winkels aangesloten op haar iD Cloud platform. Nedap helpt retailers om een perfect inzicht te krijgen in hun voorraden, zonder verspilling en zonder verliezen. iD Cloud vereenvoudigt het multi-store retail en supply chain management met behulp van RFID en geeft retailers real-time inzicht op artikelniveau in hun voorraadniveaus en de exacte locatie van elk artikel. Met behulp van deze real-time inzichten zijn retailers wendbaarder, kunnen ze klanten een betere omnichannel winkelervaring bieden en verhogen ze hun omzet.

Meer binnen de rubriek Winkels en consumentenmarkt