Groenlo, 26 april 2022
Spaanse kinderkleding retailer Charanga heeft voor de implementatie van het Nedap iD Cloud-platform gekozen voor Nedap (AMS:NEDAP), de wereldwijde marktleider op het gebied van RFID-oplossingen. Het project, dat in maart 2022 van start ging, omvat alle eigen filialen, franchisevestigingen en cornerstores van El Corte Inglés in Spanje, Portugal en Italië, en wordt deze maand afgerond. Het doel: volledig inzicht in de voorraad en optimale betrouwbaarheid in de volledige supply chain.
Nedap iD Cloud is het enige schaalbare enterprise platform dat alle EPC voorraadgegevens en historische data van elk unieke artikel op één plaats verzamelt. Dit zorgt voor een perfect inzicht in de voorraad van alle retail supply chains dankzij het gebruik van RFID-technologie. Exact weten welke producten de supply chain passeren is cruciaal om de beschikbaarheid van producten te verbeteren, én om de prijzen en kosten laag te houden. Dit zorgt voor minder prijsverlagingen, minder overschot en een hogere winstgevendheid. Verder biedt dit de basis voor omnichannel-concepten, zoals Click & Collect en Ship-from-Store.
Internationale groei ambities
Omdat Charanga zowel een prettige winkelervaring als bedrijfsefficiëntie belangrijk vindt, koos het bedrijf ervoor om 150 eigen filialen en franchisevestigingen in het project op te nemen. De ambities van het merk om internationaal te groeien, hebben de besluitvorming rond RFID in een stroomversnelling gebracht. Deze technologie biedt volledig realtime inzicht in de voorraad, wat zorgt voor optimale beschikbaarheid van producten in alle kanalen.
Onze klanten beter bedienen, altijd en overal
Manuel De la Maza, CEO van Charanga: "Voor klanten maakt het niet uit of zij iets kopen in hun eigen winkel of bij een franchisevestiging. Voor hen is Charanga één merk, en zo moet het ook zijn. Om overal een prettige en transparante winkelervaring te kunnen bieden, hebben we in alle winkels RFID geïmplementeerd. Dit biedt de zekerheid dat we altijd en real time beschikken over nauwkeurige voorraadgegevens, zowel in onze eigen winkels, als in franchisevestigingen en cornerstores. Omdat we precies weten wat er op elk verkooppunt wordt verkocht, wordt het gemakkelijker om precies de artikelen aan te leveren die daar werkelijk nodig zijn. Zo kunnen we omnichannel-diensten als Click & Collect aanbieden en uitrollen in alle winkels van onze keten. Met andere woorden: we kunnen onze klanten beter bedienen, altijd en overal, ongeacht of ze naar een fysieke winkel komen of het digitale kanaal gebruiken. Met iD Cloud konden we snel stappen maken vanwege de geringe impact op onze bestaande IT-systemen. Dit heeft ertoe geleid dat we besloten verder te gaan met Nedap."
Volgende stappen
Sergio Gutiérrez, Business Development Manager bij Nedap: "We zijn blij met het vertrouwen van Charanga en kijken uit naar een gezonde samenwerking. Na de implementatie in de winkels gaan we samen onderzoeken wat de mogelijkheden zijn in het distributiecentrum en de rol die RFID kan vervullen voor diefstalpreventie."
Dit is een origineel bericht van Nedap N.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.