MS Mode investeert in voorraadnauwkeurigheid

16 MRT 2021 08:36 | Nedap N.V.

Grootste uitrol van RFID-technologie in de Benelux tot nu toe

Modemerk MS Mode rust haar 185 winkels in de Benelux, Frankrijk en Spanje uit met RFID-technologie van technologieconcern Nedap. Het is de grootste uitrol van RFID-technologie in de Benelux tot nu toe. RFID is voor MS Mode een belangrijk onderdeel in het verbeteren van voorraadbeheer en -betrouwbaarheid. Dit zorgt ervoor dat de bevoorrading nauwkeurig wordt afgestemd op de winkelvoorkeur van de consument. Hiermee optimaliseert MS Mode de productbeschikbaarheid op winkel- en DC-niveau.

Omnichannel speler

Martin de Jong, COO bij Coolinvestments, het moederconcern van MS Mode: “Voorraadbeheer- en  betrouwbaarheid is een randvoorwaarde om een ​​succesvolle omnichannel speler te zijn. Sinds de start van de pandemie is het aantal online bestellingen enorm toegenomen en hebben we minder publiek in onze winkels. Om klanten optimaal te kunnen bedienen via alle verkoopkanalen is het essentieel de juiste producten, op het juiste moment op de juiste plek in te kunnen zetten.”  

Efficiënte bevoorrading

MS Mode kan met behulp van refill-functionaliteit in de Nedap !D Cloud App eenvoudig zien welke items vanuit het winkelmagazijn aangevuld moeten worden op de winkelvloer. Daarnaast is de RFID data gekoppeld aan een door MS Mode ontwikkelde applicatie die ervoor zorgt dat op basis van slimme algoritmes nauwkeurig wordt bepaald welke voorraad op welk moment naar welke winkels en kanalen moet worden verstuurd.  

Ook zet MS Mode RFID technologie in om binnenkomende goederen snel te checken. Dit zorgt ervoor dat winkelmedewerkers kunnen rekenen op betrouwbare voorraadinformatie vanaf het moment van levering en hierdoor klanten beter kunnen bedienen.

“We hebben bij America Today - een andere winkelformule in ons portfolio – de impact van RFID technologie gezien. Al onze producten krijgen een unieke broncode, waarmee we op ieder moment een perfect inzicht hebben in de voorraad”, aldus De Jong.

RFID als must have

Bruno Bakker, Business Development Manager bij Nedap Retail: “RFID is voor retailers niet langer een nice to have, maar echt een must have. Deze uitrol bewijst het opnieuw. Het gebruik van !D Cloud en onze RFID-oplossingen blijft groeien. We zijn erg blij met het vertrouwen dat MS Mode in ons heeft en we kijken uit naar het vervolg van de samenwerking met Cool Investments.”

Over Nedap N.V. Nedap richt zich op het ontwikkelen en leveren van Technology for Life: technologische oplossingen waarmee mensen prettiger en succesvoller kunnen werken. Nedap N.V. is met ruim 800 medewerkers wereldwijd actief. De onderneming is opgericht in 1929 en sinds 1947 beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor is gevestigd in Groenlo, Nederland. www.nedap.com Over Nedap Retail Nedap is marktleider in RFID-gebaseerde retailoplossingen. Nedap helpt retailers verliezen permanent te voorkomen, voorraadniveaus te optimaliseren en multi-store retailmanagement te vereenvoudigen door gebruik te maken van RFID. Het RFID-softwareplatform van Nedap geeft retailers real-time inzicht in hun voorraadniveaus en de exacte locatie van elk item. Met deze real-time inzichten kunnen retailers flexibeler handelen, klanten een betere winkelervaring bieden en de verkoop verhogen. www.nedap-retail.com Over Cool Investments Cool Investments begon als een klein familiebedrijf in 1979 en is uitgegroeid tot een wereldwijde groep met drie modebedrijven: America Today, MS Mode en Coolcat, merken die stuk voor stuk betaalbare kleding verkopen aan unieke mensen. www.coolinvestments.nl Over MS Mode Je goed voelen! Daar draait het om bij MS Mode. Iedere vrouw heeft haar eigen figuur, haar eigen stijl en haar eigen verhaal. MS Mode begrijpt dat! Al meer dan 50 jaar ontwerpt MS Mode vrouwelijke en comfortabele mode. Met winkels en webshops in de Benelux, Frankrijk, Spanje en Duitsland is MS Mode de nummer één keuze voor curvy fashion. www.msmode.nl

Meer binnen deze rubriek