Encuentro Moda kiest Nedap voor real-time RFID uitrol in 125 winkels

12 NOV 2020 08:00 | Nedap N.V.

Encuentro Moda implementeert RFID voor optimale digitale productbeschikbaarheid en het benutten van omnichannelmogelijkheden

Nedap maakt vandaag bekend dat het Spaanse damesmodemerk Encuentro Moda heeft gekozen voor het Nedap !D Cloud softwareplatform. Het belangrijkste doel is het bereiken van volledige zichtbaarheid van goederen die zich in de supply chain en in hun 125 winkels in Spanje bevinden. De uitrol van RFID is begonnen in september 2020.

!D Cloud is een software-as-a-service platform dat speciaal is ontwikkeld voor RFID-toepassingen in retail. Het biedt retailers de snelste manier om RFID te implementeren en hun voorraadnauwkeurigheid in de winkel te verbeteren tot meer dan 98%.

De ambitie is een leidende omnichannelspeler te worden

Encuentro Moda voorziet alle kledingstukken van RFID labels tijdens de productie in de fabriek. Dit zorgt ervoor dat deze volledig zichtbaar en traceerbaar zijn in de hele supply chain. Gonzalo de Lorenzo, CEO van Encuentro Moda zegt: “Waar we als merk de afgelopen jaren slechts beperkt digitaal aanwezig waren, hebben we de afgelopen tijd hard gewerkt om een belangrijke omnichannelspeler te worden op het gebied van dameskleding en – accessoires. Om een leidende positie te bereiken, moeten we voorop lopen bij het invoeren van baanbrekende technologieën, zoals RFID. Dit geeft ons absolute zekerheid van onze voorraadniveaus, zorgt dat we alle producten kunnen volgen vanaf de fabriek en daardoor geen verkoopkans mis te lopen.

Voorraad traceren in real-time

Encuentro Moda heeft een gesloten keten van ERP-, POS- en !D Cloud RFID-voorraadbeheeroplossingen tot stand gebracht. Deze connectiviteit maakt een naadloze gegevensoverdracht mogelijk en zorgt voor uiterst nauwkeurige real-time bedrijfsinformatie. Hierdoor is het mogelijk de voorraadniveaus in real time te volgen en is in de online store zowel de voorraad in het distributiecentrum als de winkelvoorraad zichtbaar. Dit is van essentieel belang voor een succesvolle implementatie van omnichanneldiensten zoals Ship-from-Store, Click & Collect (BOPIS) en Click & Reserve.

Schaalbare oplossing voor snelle implementatie

"We hebben Nedap geselecteerd op basis van goede referenties van grote spelers in de mode-industrie. Doordat dit product al volwassen is, kunnen we het snel en schaalbaar implementeren zonder dat er een proof of concept nodig is", legt De Lorenzo uit.

Sergio Gutiérrez, Business Development Manager RFID bij Nedap: "We zijn blij met de samenwerking met Encuentro Moda en zijn blij met het vertrouwen dat ze in onze oplossing hebben uitgesproken. We kijken ernaar uit om met hen samen te werken en ervoor te zorgen dat ze hun omnichanneldiensten verder kunnen uitwerken, klanttevredenheid te vergroten en voorbereid te zijn op de toekomst”.

Over Nedap N.V. High-tech onderneming Nedap N.V. creëert hoogwaardige, innovatieve hard- en softwareproducten waarmee mensen productiever en succesvoller kunnen zijn in hun werk. Nedap N.V. is met ruim 750 medewerkers wereldwijd actief. De onderneming is opgericht in 1929 en sinds 1947 beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor is gevestigd in Groenlo, Nederland. Over Nedap Retail Nedap is wereldleider in RFID-gebaseerde retailoplossingen. Nedap helpt retailers verliezen permanent te voorkomen, voorraadniveaus te optimaliseren en multi-store retailmanagement te vereenvoudigen door gebruik te maken van RFID. Het RFID-softwareplatform van Nedap geeft retailers real-time inzicht in hun voorraadniveaus en de exacte locatie van elk item. Met deze real-time inzichten kunnen retailers flexibeler handelen, klanten een betere winkelervaring bieden en de verkoop verhogen. Over Encuentro Moda Encuentro Modas S.L.U., dat in 1986 op het eiland Gran Canaria (Spanje) werd opgericht door Raúl Méndez, is een Spaans modeconcern met meer dan 145 verkooppunten in Spanje. Het bedrijf opereert onder de fast fashion merken Encuentro Moda en Öbu, met eigen winkels en franchises. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Tenerife (Spanje), met kantoren in Barcelona, Madrid en Shanghai. In het boekjaar 2019 heeft Encuentro Moda een omzet van meer dan 73,5 miljoen € gegenereerd. Gedreven door passie en vertrouwen, vindt stichd de balans tussen het begrijpen van merken en het maken van producten waar mensen van houden. Elk merk is anders en daarom investeert stichd in duurzame relaties en wordt het een strategische partner passend bij het merk. Stichd ontlast haar klanten op het gebied van design, sales, logistiek, marketing en digitale dienstverlening en levert snelle, duurzame oplossingen die de waarde bieden die de klant zoekt. stichd is lid van de PUMA Groep. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland ('s-Hertogenbosch), naast wereldwijde verkoopkantoren in Europa, Azië en Zuid-Amerika. De opslag- en distributiefaciliteiten zijn gevestigd in Nederland (Tilburg) en Mexico City. In totaal heeft stichd ongeveer 500 medewerkers in dienst. Kijk voor meer informatie op www.stichd.com

Meer binnen deze rubriek