Persbericht NiNsee: 1 juli 2021: Online Keti Koti Kawina Concert

24 JUN 2021 11:05 | NiNsee

Op 1 juli 2021 presenteren 4TheCulture, o.l.v. Marlon Francis, in samenwerking met het Nationaal instituut Nederlands slavernijverleden en erfenis (NiNsee), in het kader van Keti Koti, op 1 juli 2021 het online Kawina concert van Sarah-Jane & The Black Excellence Band. Aanvang: 21.00 uur. De gratis livestream van dit concert is wereldwijd te bekijken via de Facebookpagina’s van: het NiNsee, het Kwaku Summer Festival, 4TheCulture, Sarah-Jane Musiq en het Keti Koti Festival. Op televisie wordt het concert uitgezonden via RTV-7 (KPN kanaal 93/Ziggo kanaal 75) en in Groot-Amsterdam via SALTO.

Keti Koti Festival & COVID-19

Vanwege de nog van kracht zijnde beperkende maatregelen i.v.m. COVID-19 kan op 1 juli 2021 het Keti Koti Festival in het Oosterpark in Amsterdam geen doorgang vinden. In plaats daarvan is het online Kawina Concert van Sarah-Jane & The Black Experience Band door het NiNsee georganiseerd.

Sarah-Jane & The Black Excellence Band

De kijker wordt door Sarah-Jane & The Black Excellence Band getrakteerd op een spetterende show vanuit poptempel Paradiso in Amsterdam. De 'star of the show' Sarah-Jane Wijdenbosch zal niet alleen haar fantastische vocale kwaliteiten etaleren. Ook de Afro-Surinaamse Kawina muziek zal op een nieuwe, frisse en eigentijdse manier worden gepresenteerd.

Gastartiesten

Met gastartiesten als singer-songwriter Glenn Faria, Kawina royalty in de personen van Baggio (La Rouge) en Herby (Ondrofeni), de satijnzachte harmonieuze meerstemmigheid van Black Harmony, de Nederlandse Hiphop sensatie Vals Bezig en de creatieve leiding van Musical Director Marlon Francis is dit concert een unieke belevenis waar heden en verleden elkaar kruizen om daarmee Kawina muziek naar nieuwe hoogten te stuwen en het muzikale Afro-Surinaamse erfgoed te verduurzamen.

1 juli - Keti Koti

Keti Koti betekent in het Surinaams 'verbroken ketens'. Op 1 juli wordt jaarlijks herdacht dat Nederland op die dag in 1863 de slavernij in Suriname en het Caribisch deel van het Koninkrijk heeft afgeschaft. Dit jaar is dat 158 jaar geleden.

Over NiNsee

Het NiNsee is een expertisecentrum op het gebied van het trans-Atlantische slavernijverleden van Nederland en de hedendaagse effecten en gevolgen van dit verleden. Een verleden dat structureel en vanuit verschillende invalshoeken voor het voetlicht wordt gebracht met als doel volledige erkenning en inbedding in het Nederlandse collectieve bewustzijn te bewerkstelligen.

Meer binnen de rubriek Toneel