Stichd en Nedap starten strategische samenwerking

16 JUN 2020 08:00 | Nedap N.V.

Volledig inzicht in de supply chain: RFID-adoptie maakt hogere productbeschikbaarheid van merken als Levi's, Puma en Tommy Hilfiger mogelijk, wat leidt tot toename van de winstgevendheid

Nedap maakt vandaag de strategische samenwerking bekend met stichd, voorheen Dobotex International, een A-merkpartner voor been- en badmode, body- en fanwear, onderdeel van de Puma Groep. Stichd produceert en verkoopt artikelen voor merken als Tommy Hilfiger, PUMA, Levi's, HEAD, Calvin Klein, Mercedes, Ferrari, Porsche en McLaren. Nedap's toonaangevende RFID-voorraadbeheerplatform !D Cloud maakt volledige traceerbaarheid van artikelen mogelijk in de gehele supply chain. Dit resulteert in optimaal inzicht in de locatie en status van artikelen vanuit stichd's logistiek magazijn in Tilburg, tot de online en offline retailkanalen van hun klanten. Volledige artikeltraceerbaarheid door middel van RFID zal leiden tot transparante, betrouwbare gegevens voor optimale winkelbevoorrading. Dit garandeert de artikelbeschikbaarheid, waardoor de winstgevendheid van zowel de retailer als stichd toeneemt.

Eenvoudige groei voor de detailhandel door gegarandeerde artikelbeschikbaarheid

Niels Hermsen, Regional General Manager bij stichd: "We zijn erg blij dat we deze strategische samenwerking met Nedap kunnen starten. We maken het leven van onze retailklanten al jaren makkelijker door ze producten van wereldwijd bekende A-merken te leveren waar de consument voor terugkomt.

Ons service-aanbod bestaat uit never out of stock producten, value added services, vendor managed inventory, electronic data interchange en marketingdiensten. We hebben nu besloten om RFID-technologie hieraan toe te voegen. RFID stelt ons in staat om nog meer retailers te bedienen met een optimaal assortiment, nauwkeurige voorraadniveaus en een moeiteloos bestelproces. Deze diensten zullen onze retailers voorzien van een optimale cashflow op basis van onze producten. Vooral in de huidige marktomstandigheden hebben we er alle vertrouwen in dat we een full-service businesspartner zijn voor onze retailers. We zijn ervan overtuigd dat onze samenwerking met Nedap ons in staat stelt dit te bereiken."

Gebruik maken van Levi's item met source tag

Voor dit project zal stichd gebruik maken van Levi's items met een RFID-bronlabel (source tag) en merchandise van merken als Puma, Tommy Hilfiger en HEAD, die wordt getagd bij het distributiecentrum. Dit zorgt ervoor dat alle artikelen met een unieke identificatiecode (EPC of Electronic Product Code) de winkels binnenkomen, klaar om te verkopen. De RFID hardware in dit project wordt geleverd door Zebra en de RFID-labels worden geleverd door Avery Dennison.

Mark Kasbergen, Business Developer RFID bij Nedap voegt hieraan toe: "We zijn er trots op met stichd samen te werken in dit vooruitstrevende project. Onze oplossing elimineert uitdagingen rondom complexe data-integraties en beperkte acceptatie door de eindgebruiker. Beide zijn vooral relevant omdat stichd opereert in retailkanalen die niet in eigen beheer zijn. Wij zijn verheugd om samen met stichd te werken met de gezamenlijke ambitie om volledig inzicht in voorraad te bereiken, wat leidt tot optimale beschikbaarheid voor meer verkoopsucces en tevreden consumenten.”

Over Nedap N.V. High-tech onderneming Nedap N.V. creëert hoogwaardige, innovatieve hard- en softwareproducten waarmee mensen productiever en succesvoller kunnen zijn in hun werk. Nedap N.V. is met ruim 700 medewerkers wereldwijd actief. De onderneming is opgericht in 1929 en sinds 1947 beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor is gevestigd in Groenlo, Nederland. Over Nedap Retail Nedap is wereldleider in RFID-gebaseerde retailoplossingen. Nedap helpt retailers verliezen permanent te voorkomen, voorraadniveaus te optimaliseren en multi-store retailmanagement te vereenvoudigen door gebruik te maken van RFID. Het RFID-softwareplatform van Nedap geeft retailers real-time inzicht in hun voorraadniveaus en de exacte locatie van elk item. Met deze real-time inzichten kunnen retailers flexibeler handelen, klanten een betere winkelervaring bieden en de verkoop verhogen. Over stichd Stichd werkt samen met wereldwijde A-merken om uitzonderlijke producten te maken binnen de categorieën bodywear, legwear, badmode en motorsport fanwear. Stichd streeft ernaar om ervaringen te creëren die er toe doen door merken, retailers en consumenten met elkaar in contact te brengen, door te begrijpen wat ze nodig hebben. Gedreven door passie en vertrouwen, vindt stichd de balans tussen het begrijpen van merken en het maken van producten waar mensen van houden. Elk merk is anders en daarom investeert stichd in duurzame relaties en wordt het een strategische partner passend bij het merk. Stichd ontlast haar klanten op het gebied van design, sales, logistiek, marketing en digitale dienstverlening en levert snelle, duurzame oplossingen die de waarde bieden die de klant zoekt. stichd is lid van de PUMA Groep. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland ('s-Hertogenbosch), naast wereldwijde verkoopkantoren in Europa, Azië en Zuid-Amerika. De opslag- en distributiefaciliteiten zijn gevestigd in Nederland (Tilburg) en Mexico City. In totaal heeft stichd ongeveer 500 medewerkers in dienst. Kijk voor meer informatie op www.stichd.com

Meer binnen deze rubriek