Outdoor Voices kiest Nedap voor omnichannel optimalistie

05 SEP 2019 10:26 | Nedap N.V.

Amerikaans activewear merk implementeert RFID voorraadbeheer om de weborderafhandeling en beschikbaarheid in de winkel te verbeteren

Vandaag maakt Nedap bekend dat Outdoor Voices, een snelgroeiend Amerikaans digital-first activewear merk, heeft gekozen voor het toonaangevende RFID-platform !D Cloud. Eén van de belangrijkste doelstellingen binnen deze RFID-implementatie is volledig inzicht in voorraad. Dit houdt in dat alle items worden samengevoegd tot één centrale voorraad, ongeacht deze zich in het distributiecentrum of in de winkels bevinden. Hierdoor kan Outdoor Voices omnichanneldiensten als ship-from-store, verder ontsluiten, zonder dat er separate voorraden nodig zijn voor het afhandelen van weborders en het bevoorraden van winkels.

"Outdoor Voices is een revolutionair merk en een schoolvoorbeeld wat betreft het waarmaken van omnichannel. Ze zijn in staat de online en offline ervaring naadloos samen te voegen tot één klantervaring”, zegt Rob Schuurman, Managing Director bij Nedap Retail. "Outdoor Voices gebruikt !D Cloud als turn-key oplossing om hun producten via al hun kanalen eenvoudig beschikbaar te maken voor hun klanten. Eén van de belangrijkste doelstellingen is het bereiken van volledig en betrouwbaar inzicht in voorraad binnen de hele toeleveringsketen. Hiermee kunnen ze concepten als ship-from-store en Click&Collect eenvoudig beschikbaar maken.”

Winkels zijn middelpunt voor recreatie en #DoingThings

Nate Peterson, Vice President of Supply Chain bij Outdoor Voices: "Wij zijn van origine een online merk. Daarom is het belangrijk dat de online ervaring die van onze winkels weerspiegelt. Dit speelt in belangrijke rol in onze strategie, waarbij we onze Outdoor Voices community lokaal activeren en dit effect online versterken. Het is onze taak om te zorgen dat we de juiste partners kiezen, waardoor we onze klanten de best mogelijke ervaring kunnen bieden, ongeacht ze hun aankoop online doen of in onze winkels. Wij vinden het belangrijk dat ze altijd de items vinden die ze zoeken.”

RFID is een no-brainer

Het Outdoor Voices team had al ervaring met het gebruik van RFID en wist daardoor welke waarde dit voor.retail organisaties heeft. Kevin Harwood, Vice President of Technology bij Outdoor Voices legt uit: "Nedap stelt onze winkelmedewerkers in staat om onze omnichannelervaring beter te beheren. Onze voorraadnauwkeurigheid is nu 99 procent. Dit betekent dat we onze klanten kunnen bedienen tot en met het laatste item binnen onze voorraad.

In combinatie met de naadloze integratie van onze nieuw geïmplementeerde NewStore-technologie weten we zeker dat we onze klanten overal waar ze zich bevinden, online of offline, van dienst kunnen zijn.

Ship-from-store

Online bestellingen vormen een groot deel van de business van Outdoor Voices. Daarom is orderverwerking cruciaal. Een van de belangrijkste resultaten van het pilotproject is dat de omzetderving als gevolg van onnauwkeurige voorraden aanzienlijk is afgenomen. Weborders worden in de winkels gepickt met behulp van RFID handhelds van Zebra, uitgerust met de Nedap !D Cloud app. Orders worden vanuit de winkel verstuurd, indien items niet beschikbaar zijn in het distributiecentrum. Daarnaast kunnen de veiligheidsvoorraden in de winkels worden verlaagd, omdat volledig inzicht in voorraad maakt dat deze efficiënt bevoorraad kunnen worden. Naast de voordelen binnen hun omnichannelstrategie, zorgt RFID-technologie voor hogere productbeschikbaarheid in de winkels. Dit leidt uiteindelijk tot hogere omzet voor Outdoor Voices.

Hilbert Dijkstra, Director of Business Development voor !D Cloud Americas geeft aan: “Volledig inzicht in voorraad geeft Outdoor Voices de mogelijkheid ongeëvenaarde omnichannel diensten aan te bieden. Dit helpt hen in hun ambitie het nummer 1-merk in activewear te worden. We zien het partnership met deze jonge, ambitieuze merk met vertrouwen tegemoet. Wij stellen hen in staat te focussen waar ze het best in zijn: het laten groeien van hun grote community fans en hen optimaal van dienst zijn. Waar dan ook, ongeacht op welk sociaal platform, en wanneer ze besluiten om te kopen".

Over Outdoor Voices Outdoor Voices is een activewear merk met de missie ‘Get The World Moving’. Door fitheid los te koppelen van prestaties en plezier terug te brengen in het dagelijks leven, bouwt Outdoor Voices een community van recreatieve enthousiastelingen op die geloven dat #DoingThings - het bewegen van je lichaam en plezier hebben met vrienden - de beste en belangrijkste manier is om een gelukkig en gezond leven te leiden. Voor meer informatie: https://www.outdoorvoices.com/ Over Nedap N.V. High-tech onderneming Nedap N.V. creëert hoogwaardige, innovatieve hard- en softwareproducten waarmee mensen productiever en succesvoller kunnen zijn in hun werk. Nedap N.V. is met ruim 700 medewerkers wereldwijd actief. De onderneming is opgericht in 1929 en sinds 1947 beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor is gevestigd in Groenlo, Nederland. Over Nedap Retail Nedap is wereldleider in RFID-gebaseerde retailoplossingen. Nedap helpt retailers verliezen permanent te voorkomen, voorraadniveaus te optimaliseren en multi-store retailmanagement te vereenvoudigen door gebruik te maken van RFID. Het RFID-softwareplatform van Nedap geeft retailers real-time inzicht in hun voorraadniveaus en de exacte locatie van elk item. Met deze real-time inzichten kunnen retailers veel flexibeler handelen, klanten een betere winkelervaring bieden en de verkoop verhogen. https://www.nedap-retail.com/news/

Meer binnen deze rubriek