!D Cloud RFID-software van Nedap in meer dan 200 winkels van Misako

06 NOV 2017 10:04 | Nedap N.V.

De Spaanse modeketen Misako gaat in meer dan 200 winkels en het distributiecentrum gebruikmaken van Nedaps !D Cloud-softwaretoepassing met RFID-functie (Radio Frequency Identification). Door gebruik te maken van !D Cloud heeft Misako de middelen om hun voorraadnauwkeurigheid tot meer dan 98% te verhogen. Voor de internationale groeistrategie van de retailer is het essentieel om een volledig overzicht te hebben van de voorraadniveaus.

Een uitstekende match

Jean François Thuilliez, Deputy CEO van Misako: "Nauwkeurige voorraadgegevens dragen sterk bij aan de prestaties van onze huidige winkels en geven ons de mogelijkheid om internationaal uit te breiden. We zijn een organisatie met weinig overhead; de !D Cloud-oplossing van Nedap sluit perfect aan op onze werkwijze. De oplossing is eenvoudig in het gebruik, vergt niet te veel van onze IT-resources en is uiterst schaalbaar."

Door de voorraadnauwkeurigheid op itemniveau naar meer dan 98% te verhogen, is Misako in staat om meer producten beschikbaar te houden, winkels sneller vanuit het distributiecentrum te bevoorraden en ook online- en Click & Collect-bestellingen sneller te verwerken. Thuilliez: "Er zijn tegenwoordig zoveel kanalen beschikbaar dat we precies moeten weten waar onze producten zich bevinden. Alleen dan kunnen wij onze processen versnellen en onze fysieke winkels écht met onze webshops integreren. Echte integratie betekent dat we één productvoorraad aanhouden en dat we de exacte locatie van elk item kennen."

RFID in de cloud

Alle items worden reeds tijdens de productie van een RFID-tag voorzien. In de winkels voert het personeel een wekelijkse telling uit met behulp van een RFID-handheldlezer en de !D Cloud-app op een mobiel apparaat om te bepalen welke items beschikbaar zijn. Vervolgens worden in !D Cloud de verschillen weergegeven tussen het ERP-systeem (Enterprise Resource Planning) van Misako en de RFID-telling. De oorzaken van voorraadverschillen, hetzij door verlies, hetzij door administratieve fouten, kunnen daardoor sneller worden vastgesteld en aangepakt.

Meer binnen deze rubriek